drogy
Martin
Dobrý den,
chtěl bych pomoci dceři co je závislá na pervitinu. Je s přítelem, který ji přes rok a půl dává tuto drogu. Podával jsem na něj trestní oznámení za distribuci drog. Byl obviněn má podmínku ale stejně stále dále mé dceři drogu dává. Dcera již s námi nekomunikuje a nelze ji pomoci, začala lhát a vždy říká, že nic nebere a že je konečně spokojená. I když vím, že to tak není a ten člověk ji drží u sebe jen kvůli drogám. Nevíme co dál... Jestli se jí dá nějak pomoci...

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás,
díky za důvěru. Asi už víte, že obrat k lepšímu se může odvíjet především od rozhodnutí, dobré vůle a dlouhodobého poctivého úsilí dcery, bez její motivace k pozitivním změnám se může celý svět postavit na hlavu ale nezmění se nic...
Dobře, že píšete, protože naděje zůstává a každý má svůj čas. Iternetové poradenství má své limity, to však neznamená, že byste měl složit ruce do klína. Doporučuji Vám tedy zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky, nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí, jak ji řešit, jaké konrétní kroky můžete pro sebe i dceru podniknout, jak komunikovat a jakých chyb se vyvarovat. Dozvíte se, jak se lze pokusit podpořit motivaci dcery ke kontaktu s odborníky a případné léčbě.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete zavolat a objednat se do našeho speciálního zařízení:
Poradna pro rodiče SANANIM
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/streetwork,-k-centra.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/lecebne-programy.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/dolecovani.html
Přeji Vám i dceři vše dobré, držím palce!
Amrit Sen