Senior alkoholik
Ina
Dobrý den.
Manžel 72 let je alkoholik ale nechce si to přiznat.
Denně od cca5 ráno začíná pít pivo 11° až 12°. Takto popíjí celý den až do doby kdy jde spát. Vyprázdní skleničku a jde naplnit.
Během dne vyvolává spory a demonstrativně odchází do večerky pro vodku ( panáky ) co tam prodávají.
Za den tak 5x.
Doma mezi knížkami nacházím různé načaté lahve rumu nebo vodky.
Neustále mi nadává že to já pijí a jsem blázen. Že se to neděje.
Já jsem abstinent takže to mu zřejmě vadí.
Prosím o radu co s nim? K lékaři jít nechce.
Prý si lékařka vymyslela vyšší jaterní testy u něho před cca rokem a on ji nevěří.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Ino,
děkujeme vám za dotaz. Je to celkem podrobný popis chování, které může doprovázet závislost na alkoholu.
Ptáte se - co s tím?
Než se pokusím zodpovědět vám tento dotaz ráda bych se zeptala také já vás.
Jak dlouho tento stav trvá?
Už jste tuto situaci v životě někdy řešili?
Je zde ještě někdo z rodiny s kým byste mohla tuto situaci sdílet a kdo by vám v ní mohl pomoci?
Píšete, že manžel odmítá jít k lékaři a věc jakkoliv řešit. Ano, to je celkem běžné. Často je to právě  okolí závislého člověka, které chce celou věc řešit dříve než ten kdo má problém.
Důležité je vědět že vy sama můžete celou věc řešit s pracovníky poradny pro závislé, případně s jiným odborníkem - psychologem, terapeutem atd.
Níže vám posílám kontakt na odborné pracoviště v Praze
Poradna pro rodiče
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
podobná pracoviště najdete v každém větším městě. Pokud s hledáním budete mít problém určitě se na nás obraťte a my vám kontakt pomůžeme najít. Určitě tuto pomoc neberte na lehkou váhu!
Přeju vám hodně štěstí v řešení celé záležitosti.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková