Pískání v uších
Heh
Od jisté doby mi začne po zahulení pískat v uších.
Dost. Dovedu to nevnímat, ale málokdy. Mimochodem hulím fest, cca 25let. Je možné že sem si úplně vypálil mozek?
Díky za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Heh,
přičin tinnitu (lékařské označení pro pískání v uších) může být spousta. Někdy se příčiny odhalit nepodaří. Mezi ty uváděné patří stres, vystavení sluchu hlasité hudbě, zvukům např. stavebních strojů a nářadí nebo třeba výstřelu, může jít o vedlejší učinek užívání léků, následek zranění uší, krku nebo hlavy, důvodem mohou být neurologické obtíže, degenerace ušních kůstek, ale třeba i změny krevního tlaku, ke kterým s užitím marihuany dochází. Nicméně obecně se právě marihuana spojuje spíše s tím, že pomáhá při potížích s pískáním v uších přesměrovat pozornost, a lidem de facto ulevuje. To, co popisujete, je pravý opak. Není tedy od věci zajít na ORL, říct popravdě, co se děje (zmínit tedy souvislost s užíváním), a nechat se v\yšetřit.
Neřekla bych, že vám užívání marihuany vypálilo mozek. Ale pokud sám říkáte, že užíváte fest posledních 25 let, je celkem pravděpodobné, že mělo užívání na váš život nemalý vliv. Ale rozhodně je možné i po 25 letech fest užívání užívání výrazně omezit nebo s ním přestat docela, a zkusit přijít na to, jak by mohlo vypadat dalších 25 let bez marihuany. Co vy na to? Kdybyste se rozhodl zkusit to zjistit, ozvěte se, určitě bych mohla najít kontakt na někoho, kdo by vám mohl být na začátku té cesty svědkem. Mám teď na mysli adiktologa, terapeuta, psychologa. Dávalo by vám to smysl?
S podzravem,
Gabriela Minařík.