týden z léčebny - jak to překonat?
deny
Dobry den,tohle je trochu psychologie. Backstory je asi taková,že jsem brala 14 let pervitín a 16 let hulila travku. Před čtyřmi měsíci jsem nastoupila na léčbu - z vlastní iniciativy,protože posledních pár let se začaly hrozně zhoršovat stihy a halucinace jsem měla pořád při absťácích jsem se hrozně potila. Prostě jsem pak se dostala do bodu kdy jsem najedla (ve stavu je to jasný,já ale myslím při stavu střízlivosti) a kdyz jsem neco chtela polknout tak jsem to do pár minut vyzvracela. Kcal jsem dostávala prakticky jen z limonád,sem tam z piva a občas z jogurty nebo přesnídavky,protože to jediné můj žaludek tak nějak přijal. Prostě jsem z toho hrozně byla zoufalá a rozhodla jsem se. Byla jsem teda zavřená 4 měsíce na odvykačce. Před týdnem v pondělí mne pustili. První dva měsíce tam byli příšerný,ale trávení se mi zlepšilo potom jsem zvládla jíst i něco jinýho než "babystravu" a prostě mi pak už bylo líp. Dostala jsem nějaký prášky na žaludek. Potom už nebyla ani chuť na drogy i když jasný že semtam ta myšlenka přišla. Bylo to lepší a po 4 měsících mne pustili. Jenže když jsem přijela do svýho města...hnedka tam byli lidi a zvali mne. Odmitla jsem to i když jsem mela to "dej to sem" na jazyku a běžela domů. Doma to bylo fajn chvilku,zapla jsem telku a asi po hodine mi probliklo hlavou "vole ta telka se bez hulení sledovat nedá",vypla jsem ji a pustila playlist. Špatný - " hej tohle si poslouchala vždycky vysmažená". Vypla jsem playlist. Uklidila celej byt,no stejne ...co pak? Vyšla jsem do mesta a kdyz jsem prochazela kolem sidliste tak takovy to "hej sem sis chodila pro matro". Oklepala jsem se a zrychlila krok. Vsude jsem potkavala nekoho z mych starych znamich. Hrozná schíza a chuť si dát. Nabízeli já zase utekla domu. Za cely tyden to probihalo furt stejne a je to furt horsi a horsi. Jak to prekonat prosim?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Deny,
děkujeme vám za dotaz.
Předně bych vám chtěla zpětně gratulovat k dobrému rozhodnutí - myslím tím vaše rozhodnutí jít do léčby. Je skvělé, že jste do léčby nastoupila a že jste ji také zdárně ukončila. Čtyři měsíce jsou bohužel nejkratší doba léčby (i když se můžou zdát být nekonečně dlouhé) a po takové léčbě se doporučuje ještě pobyt v komunitě. Hlavně pro lidi, kteří berou tak jako vy déle. Pokud by se vám nepodařilo vše udržet na uzdě a rozhodla byste se pro léčbu znovu tak bych vám určitě doporučila po léčbě ještě pobyt v komunitě. Níže vám posílám kontakt na TK Němčice.
TK Němčice
Heřmaň 36
398 11 Heřmaň (okres Písek)
mapa
pevná linka: 383 396 120
mobil: +420 777 196 120
e-mail: nemcice@sananim.cz
Kontakt pro zájemce o léčbu:
Bc. Vladimíra Molleková
tel: +420 607 082 095 (v pracovní dny)
e-mail: mollekova@sananim.cz
pobyt v komunitě je cca na rok. Možná se vám to může zdát dlouhé, ale je to účinné opatření. Čím déle abstinujete tím je vaše abstinence pevnější.
Přeju vám aby se vám podařilo vydržet, pokud se tak nestane nevěšte hlavu. Léčbu je někdy třeba opakovat vícekrát.
Pokud stále abstinujete doporučila bych vám co nejdříve kontaktovat odborné pracoviště poskytujícící anbulantní léčbu v místě vašeho bydliště. Takové zařízení můžete hledat například pomocí tohoto odkazu:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud by se vám nepodařilo zařízení najít obraťte se znovu na nás, napište odkud jste a my vám takové zařízení najdeme. Ideální by bylo abyste mohla někam pravidelně docházet a mluvit o svých chutích a problémech. To co ve svém mailu pro nás popisujete je totiž úplně přirozené. Strávila jste s drogou spoustu času a samozřejmě to bude ještě nějakou dobu trvat než se vám to všechno přestane připomínat. S ambulantní léčbou půjde vše snáz.
Přeju vám hodně štěstí v abstinenci
za drogovou poradnu
Marie Saudková