pervitin
máma
Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o radu. Moje dcera (25 let) již před 10lety zkoušela drogy - marihuanu,šňupání pervitinu. Dokázala se z toho dostat, několik let neměla problémy. Teď se zamilovala do aktivního uživatele drog (pervitin nitrožilně) a jede v tom s ním. Přišla o práci, o bydlení. Pohybuje se s přítelem po ubytovnách, noclehárnách. Snažíme se s ní stále udržovat kontakt. Ráda by šla na léčení, ale nechce jít sama, chce jít do léčebny společně s přítelem. Má tendenci se o něj starat a on jí tvrdí, že když ho opustí, nechce už žít. Je to pro nás strašná situace. Jak jí můžeme pomoci?
Děkuji.
Karolina

Odpověděl: Markéta Kordová
Karolíno, dobrý den,
chápu, že je to náročná situace.
Společná léčba partnerů v terapeutických komunitách, není možná. Dokonce je to proti vnitřním pravidlům.
Pokud vím, tak léčebna v Červeném Dvoře https://cervenydvur.cz/ může přijmout partnerský pár, ale nemohou být společně na jednom oddělení (mohou být tedy v jedné léčebně, ale každý někde jinde). Tato léčebna je velmi žádaná, je třeba poslat žádost a doporučení, před tím absolvovat nejméně tři sezení v nějaké adiktologické službě, až pak je žadatel o léčbu zařazený do pořadníku, ten pak čeká na termín nástupu, ten je obvykle 3 až 4 měsíce. S tím by dceři pomohli v jakémkoliv Kontaktním centru pro uživatele drog.
Netuším, kde žijete, pokud jste z Prahy, může se dcera obrátit na naše Káčko, zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html. V případě, že dcera odjinud, napište, jaká města má poblíž, kontakt Vám pošleme.
Pokud byste Vy, jakožto rodinný příslušníci, měli zájem celou situaci zkonzultovat, poradit se jak dál, můžete se také na K-centrum obrátit.
V případě, že jste z Prahy, lze využít naši Poradnu pro rodiče: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
V případě potřeby neváhejte ještě napsat!
Mějte se zatím hezky, MK