Nutkani na piku
Marus
Zdravim, mam takovou skoro trapnou otazku.. Po piku mivam temer cely stav nutkani, ze potrebuju na malou.. Bezne chodim na wc jako kazdej jinej. Ale kdyz si dam, tak hodim curat kazdou pul hodinu.. Nekdy i kazdych 15minut.. Jen tak jako "ucvrknu" a vic nic.. Vlastne toho ani tak moc nevypiju,takze nechapu .. Porad mam pocit ze potrebuju hrozne moc .. A pritom vubec.. Je to nornalni? Cim je to zpusobene? Dekuji marie

Odpověděl: Amrit Sen
Marus, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, spojené s nepříjemnými potížemi. Mám pocit, že nám nepíšete poprvé, opravte mě, jestli se pletu, problémů a potíž s nutkáním nejspíš nebude jediná.
Odpusťte, ale takto na dálku nedokážeme my, ani nikdo jiný, určit, co se Vám děje, to mohou jenom lékaři poté, co Vás vyšetří.
Ať už je Vaše nutkání způsobené somatickou, tělesnou zdravotní přičinou, nebo jde o problém psychický, je jasné, že jde o zprávu Vašeho organizmu, těla i psychiky, že mají nastaveného životního stylu dost. Pokud ji podceníte a nevezmete ji Vážně, což znamená ji začít řešit, čekejte další, ještě závažnější a nejen zdravotní potíže.
Doporučuji Vám nechat se vyšetřit lékaři specialisty, to znamená urologem, ale také psychiatrem - adiktologem, pak budete moudřejší. Můžete se spojit a svěřit se pracovníkům některého zařízení pro uživatele návykových látek v okolí a dosahu, nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum. Zavolejte tam a domluvte si termín poradenské konzultace, po bližším seznámení se situací Vás ochotní pracovníci podpoří v dalších krocích a nasměrují Vás potřebným směrem, případně Vám mohou napsat doporučení k vyšetření, které se Vám bude hodit.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i zcela anonymně.
Potíže, které popisujete, určitě "normální" nejsou, vzácné však také ne. Nahrávat jim mohou metabolické procesy, které nemusí po intoxikaci pervitinem probíhat tak, jak by měly. Podpořit je mohou případné psychické poruchy, které mohlo užívání pervitinu nastartovat, nebo rozvinout, možné je i obojí zároveň a paradoxně mohou souviset i s nedodržováním  pitného režimu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Stačí pro teď takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
držte a mějte se. Amrit Sen