Drogove závislý mladistvý
Barca
Dobrý den, měla bych na Vás dotaz. Dcera kamarádky (16) let, nikdy s ní nebyl problém až do léta, kdy se seznámila s přítelem. Dopadlo to tak, že začala být agresivní až vulgární. Před Vánoci odešla z domu až do tohohle víkendu, kdy ji přivezla policie a měla pozitivní testy na pervitin. Na sociálně ji řekli, že nezmůže nic. Chtěla jsem se proto zeptat, je nějaká cesta, kdy by mohla např. dceru umístit na detox nebo ji jinak jakkoliv pomoct? S dcerou se nedá bavit, hned má výbuchy vzteku, je agresivní a pro psychiatrickou pomoc nemá uši. Na druhou stranu, přece nemůže nechat dítě zabrednout až na samé dno. Děkuji za Vaši odpověď. Hezký den Dxxxxxxxxx

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Barčo,
děkujeme vám za váš dotaz. Podávejme se nejdříve na to, jak se na tuto situaci dívá naše legislativa. Pokud mladistvý užívá drogy potom jsou za to do 18 let zodpovědní jeho rodiče a nesmějí - jak píšete, nechat své dítě dopadnout až na dno. Ovšem jak píšete, mladiství bývají často velmi nemotivovaní a je s nimi těžká práce. Věc může dojít až tak daleko, že se do celé věci vloží Odbor sociální péče o dítě, případně kurátor pro mládež a může navrhovat nějaký postup.
Věc může vaše kamarádka řešit i sama. Doporučila bych vám obrátit se na zařízení, které pracuje s mladistvími a jejich rodiči. V Praze je to například
Adiktologická ambulance pro mladistvé
mobil: 724 521 913
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Terénní forma
Úterý 12 - 17
Čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 17
mobil: 724 521 913
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
podobná zařízení existují i v dalších krajích. Ideální je navázat spolupráci doku dcera vaší kamarádky není plnoletá a pokračovat v léčbě alespoň ambulantní formou i dále, až dovrší 18 let. Po 18 roce bohužel už bude právně zodpovědná sama za sebe, tam už nebude možné ji k nějaké léčbě nutit.
Ohledně detoxu na který se ptáte - detox sám o sobě představuje jen pár dní, kdy se tělo očišťuje od návykové látky. Nepředstavuje léčbu samotnou. Níže vám posílám kontakt na detox pro děti a mladistvé:
Název: Dětské a dorostové detoxikační centrum, Nemocnice Milosrdných sester sv. K. Boromejského (Nem. Pod Petřínem)
Tématické zařazení:
- alkohol
- ilegální drogy
Typ služby:
- detox
WWW: http://www.nmskb.cz/oddeleni/detox
Kontaktní údaje
Region: Praha
Ulice: Vlašská 36
Místo: Praha 1
PSČ: 118 33
Telefon: 257 197 148
E-mail: detox@nmskb.cz
Zároven bych vaší kamarádce ještě doporučila obrátit se na odbornou poradnu pro rodiče - v Praze existuje při Ambulanci pro mladistvé.
Přeju jí i vám hodně štěstí a pevné nervy.
za Drogovou poradnu Marie Saudková