heroin
kozlík
Zdravím,
mam přítele, a vím, že je to bývalý uživatel heráku. V minulosti vím, že se léčil, s herákem měl fakt potíže. Mam podezření - nejsem si jistá, ale dvakrat se mi stalo, že měl velice zužené zornice. Nedávno jsem viděla malý kousek alobalu na zemi u něho doma. Je možné, že je to od heráku? Všimla jsem si , že na obou dvou rukách má červené tečky,ale jsou opravdu male. Může to být z heráku?
jehlu apod jsem u něj nenašla.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, jsou na místě, ať partner se partner k užívání drog vrátil, či ne. Symptomy a okolnosti, které zmiňujete, napovídají, že by to tak mohlo být.
Zkoušela jste o tom s partnerem otevřeně promluvit? Jak reagoval?
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Doporučuji Vám vyhledat odbornou podporu, zavolat do specializovaného zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby partnerům a blízkým uživatelů, ať už bývalých, či současných, návykových látek a domluvit si termín osobní schůzky.
Díky ní, po bližším seznámení se situací, budete rozhodně moudřejší. Dozvíte se, jak s přítelem komunikovat, jak v náročné situaci ošetřit sebe a doporučí Vám konkrétní kroky, užitečné pro Vás oba. Zkušení odborníci Vás, bude li třeba, seznámí s možnostmi, jak se lze pokusit podpořit motivaci partnera ke kontaktu s odbornou pomocí a dalšímu...
Důležitá je obousměrná otevřená komunikace, která je sočástí každého prosperujícího vztahu, a bez které se může těžko něco změnit k lepšímu. Pokud se partner k drogám skutečně vrátil, má šanci na uzdravení ve svých rukou. Prvním nezbytným krokem je přiznání problému sobě i někomu dalšímu.
Ošetření relapsu, respektive recidivy a uzdravení ze závislosti je vždy během na delší trať a vyžaduje velký kus poctivé práce na sobě samém, odborníci mu v ní mohou být oporou.
Podporu však momentálně potřebujete především Vy, píšete nám a nejspíš se trápíte více, než partner. Zavolat a objednat se ke konzultaci můžete například do tohoto specializovaného zařízení:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/heroin.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-(buprenorfin).html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i partnerovi vše dobré,
Amrit Sen.