Jak se prinutit do normalniho chodu zivota po zavislosti na pervitinu
Fofo86
Dobry den.po 6 lete zavislosti na pervitinu se mi vubec nedari skoro vubec zapojit se do bezneho chodu zivota,tim myslim delani jakekoliv domaci prace(myti nadobi,prani pradla,beznych domacich cinostech).pred zavislosti jsem fungovala uplne normalne.pak sem vse delala jen na pervitinu.jsou to uz 3 roky co jsem bez pervitinu.a ne a ne se donutit byt jen nadobi umyt..nemohla bych dostat nejakou radu jak se zase zapojit normalne?vzdy si rikam a zitra uz vazne uklidim a zitra zase zitra a porad dokola..myslela sem ze treba kdyz pozvu rodice ke me na navstevu tak me to donuti uklidit,ale vzdy se radsi rodicum vymluvim s hroznou lzi jen aby nedorazili.dekuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše potíže a máte můj obdiv a respekt, že se držíte. Co prožíváte, není nijak vzácné, lidem, kteří přestanou pervitin užívat, se to běžně děje, většinou však o hodně kratší dobu.
Potíž je nejspíš v tom, opravte mě prosím, jestli se pletu, že abstinujete bez terapie, respektive, že jste neprošla její vhodnou formou a následně se nedoléčujete. Život ve lži je navíc, a pro abstinujícího závislého to platí dvojnásob, cestou do pekel.
Uzdravení ze závislosti není abstinence od drog sama o sobě, ta je nezbytnou podmínkou k jejímu dosažení. Za uzdravení se považuje nabytí spokojeného, šťastného života, kdy uzdravený závislý zvládá strasti i radosti každodenního života a při tom dokáže spokojeně žít. K tomu může zásadním způsobem přispět podpora a odborná pomoc s vhodnou formou terapie, případně návštěvy mítinků svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, nejlépe obojí.
Proto Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenství a další bezplatné služby bývalým uživatelům návykových látek, nesejde tolik na tom, jestli zvolíte například adiktologickou ambulanci, AT poradnu, či obdobný typ služby a domluvíte si termín schůzky, není nad osobní pohovor. Při něm, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete podniknout, abyste se cítila a žilo se Vám lépe , radostněji a v neposlední řadě se Vám citelně uleví.
Můžete si sjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas. Pokud projevíte zájem, můžete se domluvit na dlouhodobější spolupráci, která Vám rozhodně prospěje, nemáte co ztratit a můžete jen získat.
Nevěšte tedy hlavu, pomoc je na blízku, spoustu práce jste už "odmakala", na tom můžete stavět nemusí trvat dlouho, než Váš život nabere šťastnější směr.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na šikovné a diskrétní odborníky obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Většina mítinků svépomocných společenství se vzhledem ke koronavirové situaci, vládním nařízením a hygienickým krizovým opatřením koná na přechodnou dobu především online. Jejich členové jsou připraveni regulerní mítinky s osobní účastní v nejbližší možné době obnovit.
NA - Anonymní narkomani
(N.A. - Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Dobrou zprávou je, že jsme v kontaktu s lidmi, jejichž příběhy se podobaly Vašemu a kterým se dlouhodobě daří mít fajn život v dobrých vztazích s blízkými, okolím, světem i se sebou samými. Přeji Vám ať se to i Vám podaří.
Držím palce! Amrit Sen