Alkohol
Kety
Dobrý den,
mám na vás dotaz ohledně mé partnerky.
Po konzultaci s mojí partnerkou( registrované partnerstvi) se na vás obracím s jejím velikým problémem a to je alkohol.
Partnerka pije každý den a to velké množství alkoholu, svěřila se mi, že už jí nestačí víno, pivo, a když nemá tvrdý alkohol tak potají pije vše co doma najde a to např. čistící přípravek na okna, dezinfekci na ruce či podlahy atd... Domnívám se, že je závislá i na lécích, které tajně bere a mizí velkou rychlostí.
Když nic nemá, tak má fyzické příznaky ve formě podráždění, pocení atd. Přestala chodit do práce, má už druhý měsíc přes známého lékaře neschopenku.
Ona už ví, že má velký problém, je jí 36 let, je to studovaný člověk, vše si uvědomuje, když je ve střízlivém stavu.
Po našem rozhovoru mi slíbila, že se půjde léčit, že to chce, ale jen ambulantně, myslíte si, že v takovém stádiu je to dostačující.
Moc bych jí chtěla pomoci, ale nevím jak.
Moc Vám děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Kety, zdravím Vás,
bohužel, neumíme přes internet, bez osobního kontaktu, objektivně vyhodnotit, jak na tom partnerka je a jaký typ léčby by byl dostačující.
Podle toho, co píšete (nejde jen o klasický alkohol, ale i desinfekce, okena, různé prášky...) - vypadá to, že je situace ohledně jejího užívání/zneužívání, velmi vážná a nebylo by od věci navštívit odbornou pomoc.
Dále uvádíte, že je partnerka přístupná nějaké pomoci, což je fajn. Spolupráci vždy velmi oceňujeme, protože bez ní se to neobejde. Ochota a schopnost spolupráce je nezbytná součást celého terapeutického procesu.
Píšete o ambulantní léčbě, ale neuvádíte, kde jste.
Napište, kde se nacházíte, doporučíme Vám vhodné zařízení, kde můžete pak dále řešit, to, co je aktuálně třeba.
Mějte se zatím hezky, MK