Přítelkyně
Tom
Dobrý den,
mám na Vás takový dotaz. Přítelkyně je teď v Bohnicích na léčbě závislosti na pervitinu, ale ona si to vzala jen párkrát, ale teď před silvestrem měla tak špatný stav, že ji odvezla záchranka nejdřív do Motola a pak rovnou do bohnic na pavilon 8. Je tam nedobrovolně, ale spolupracuje a vše si i uvědomila. A chci sen jen zeptat, jak dlouho tam ještě asi bude. Někde jsem četl, že léčba trvá 11 týdnu, ale prý může po nějaké době podepsat reverz. Nevíte po jak dlouhý době to může podepsat? Udělala velkou chybu, ale teď opravdu všeho lituje.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Tome,
děkujeme vám za váš dotaz - píšete, že přítelkyně je v Bohnicích zatím nedobrovolně. Pravděpodobně ještě není úplně v pořádku a lékař si takto jistí aby neodešla předčasně, dříve než to doporučí. Je to celkem běžný způsob při hospitalizaci tímto způsobem, je možné, že vaše přítelkyně měla psychozu a ted bude potřeba ji nějaký čas pozorovat aby se dalo předejít případným komplikacím. To, že si vše uvědomuje a lituje toho co se stalo je určitě dobře. Vaše přítelkyně ale není ve vězení i když vám to tak může připadat. Je v léčebném zařízení, kde se jí právě v tuto chvíli snaží pomoci. Bude pro ni určitě dobře když ji budete motivovat v tom aby vydržela a dále spolupracovala na své léčbě. Jak píšete ta trvá většinou 3-4 měsíce, lékař ji však může z důležitých důvodů zkrátit nebo naopak prodloužit. Pokud chodíte za přítelkyní na návštěvy můžete požádat také o společnou konzultaci s ošetřujícícm lékařem, kde se zeptáte na věci, které vám zajímají.
Určitě ale na nic nespěchejte a zkuste i vaši přítelkyni motivovat at vydrží.
přeju vám pevné nervy a hodně štěstí
za Drogovou poradnu
Marie Saudková