Problém
Honza
Dobrý den, omlouvám se, že se na Vás obracím se svými problémy, bohužel trvají už dlouhou dobu a sám je již nezvládám, tak zkouším najít radu, pomoc u Vas.
Jmenuji se Honza z Prahy, je mi 22 let. Žiji sám, s rodinou ani přáteli se téměř nevídám. Abych popsal co nejlépe svoji situaci, pět let pravidelně kouřím marihuanu(2-3g denně, někdy v kombinaci s CBD trávou), poslední 2 roky co žiji v Praze, jsem vyzkoušel asi všechno kromě pervitinu a heroinu. Nejsem na ničem závislí, ale drogy mi pomáhají zahnat prázdnotu v sobě. Už přes půl roku mám sebevražedné myšlenky, každé ráno si přeji abych se nevzbudil. Často, když me přepadne "depka", pocit, že jsem sám, že nic v životě nedokážu apod., se řežu po těle, ťípu cigaretu o tělo.. . Jednou Jsem naschvál vyšnupal 4x80mg oxycontinu s pár xanaxi, s tím, že chci skončit. Tenkrát mě našel kamarád a dal mi lajnu kokainu, která mě probrala. 2x jsem záměrně snědl balení 50x2mg xanaxu s alkoholem(který běžně nepiji)vždy s myšlenkou na konec. Bohužel ani jeden z mých "pokusů" nevyšel. Jsem zoufalý, mrzí mě, že jsem takto na dně, ale mám problém vyjít mezi lidi, zařizovat běžné věci apod. Snažím se drogam vyhýbat(kromě marihuany, u té nemám pocit, že mi škodí, naopak spíš), ale zvlášť teď v období vánoc, jsem si znovu opatřil xanax i oxycontin. Navíc v této situaci jsem ztratil práci,sice finance nejsou nyní hlavním problémem, ale ztráta zaměstnání způsobila, že se s nikým nevidam už vůbec. Poslední dobou se moje myšlenky točí hlavně kolem toho, jak se zabít. U žádného odborníka jsem nebyl. Bojím se abych nedostal "nálepku" blázna, i když jsem dle mého obyčejný kluk s maturitou, rok jsem chodil na VŠ. Proto nechápu co se stalo, že mě najednou život tak omrzel a ztratil smysl pro co být.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Honzo,
děkuji vám za váš dotaz. Vaše problémy určitě neberte na lehkou váhu, to co píšete je vážné a já se nyní pokusím váš dotaz správně analyzovat.
Jako nejdůležitější ve vašem dotazu vnímám to, že přemýšlíte o sebevraždě. Takové myšlenky jsou velmi nebezpečné a mohou být projevem nemoci, která se nazývá deprese. Jestli máte depresivní stavy po užívání, nebo z jiného důvodu nehraje ani tak roli. Ted je důležité abyste se obrátil pro pomoc.. Můžete mít depresi a pokud ji nebudete léčit následky mohou být fatální. Píšete o prázdnotě, kterou se snažíte zahnat. Kouříte THC ve vyšší dávce a to vám dobře určitě nedělá. Deprese, nebo podobné stavy se dají velmi účinně léčit a nemusíte se bát, že byste byl za blázna nebo jste dostal léky na kterých potom budete závislý. Doporučila bych vám určitě kontaktovat níže uvedená zařízení:
Krizové centrum RIAPS  · Žižkov Praha 3 tel: 222 586 768
Linka bezpečí, z.s. · Ústředí společnosti   Psychiatrická nemocnice Bohnice  tel: 266 727 979
Sananim · Centrum léčby závislostí  Na Skalce 819  tel: 283 872 258
Na poslední adrese se také můžete objednat na pohovor.
Určitě bych se už vyhnula užívání xanaxu  s dalšími látkami. Zkuste svojí situaci řešit s odborníky, od toho tady jsou. Může to být snažší než si myslíte.
Kdybyste ještě cokoliv potřeboval ozvěte se. Nebuďte se svými problémy sám.
Přeju vám hodně štěstí v rozhodování
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková