Kratom - délka odvykacího stavu
Petr
Dobrý den, kratom jsem užíval s přestávkami asi 4 roky v dávkách 8 -20 gramů denně. Nedávno jsem se rozhodl přestat, protože mi způsoboval výrazné výkyvy nálad, apatii a celkovou nechuť do všeho. První týden, byl poměrně těžký: bolesti svalů, tělesný diskonfort, pocení, časté zývání, slezení, rýma, zvýšená teplota, kýchání asi 15x - 20x denně, nevolnost, silná nervozita a nulová energie. Toto období jsem přečkal nicméně už to jsou víc než 3 týdny od doby, kdy jsem přestal a stále mám tyto příznaky: lehké slezení a pocení (hlavně v noci), občasný neklid, zývaní, mírná deprese a úzkost + nedostatek motivace a energie.
Vím, že je na to těžké odpovědět, ale jak dlouho muže ještě trvat, než se mozek obnoví přirozenou rovnováhu a budu se cítit stejně jako dříve a jde to případě urychlit (je mi 25 a jsem zdravý)?
Všude se docitam, že abstinencni příznaky mají podobnou délku, jako opioidy( u těch jsem našel cca 2 týdny), ale za chvilku to u mě bude již měsíc a 100% v pořádku se necítím, vyjma času, kdy intenzivně cvičím a par minut po něm( asi kvůli uvolnění endorfinů v mozku).
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Petře, zdravím Vás,
díky za důvěru, fajn, že píšete. Máte můj obdiv a respekt, že jste se rozhodl s užíváním skoncovat a přes popsané potíže se držíte, rád bych Vás v úmyslu pokračovat v cestě k uzdravení jakkoli podpořil.
Každý člověk je neopakovatelný originál a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako se důsledky jejich užívání mohou u jednotlivců lišit. Nakolik Vaše potíže souvisí s užíváním kratomu, nedokážu já, ani nikdo jiný, takto na dálku posoudit, natož určit, jak dlouho ještě budou trvat.
Co se opioidů týče, tam mohou projevy fyzického abstinenčního projevu trvat i týdny, u některých až 5 týdnů, ale jak jsem psal, je to individuální. Psychické projevy související s odnětím látky se ale mohou projevovat o mnoho déle, od obojího může výrazně ulevit a dobu zkrátit vhodná forma psychoterapie.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor, proto Vám doporučuji probrat vše osobně při konzultaci s odborníky některého zařízení, které poskytuje poradenství a další bezplatné i anonymní služby uživatelům návykových látek, včetně bývalých, zavolat do adiktoligické ambulance, nebo kontaktního centra, či obdobné služby v dosahu a domluvit si termín schůzky.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého větěího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty obratem pošlu.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám vše dobré, držte se,
Amrit Sen.