Pervitin v těhotenství
Lucinka13
Dobrý den sem v 7tt a dala sem si pervitin (jen jednou asi dva dny zpátky) a pritel taky bral 5 let ale uz je cistej 2 roky ..taky mám velký křeče v podbřišku..htěla bych se zeptat zda to nějak moc neublíží našemu miminko děkuju

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Lucinko,
nejlepší by bylo objednat se na gynekologii na vyšetření, kde vše zkontrolují. Křeče v podbřižku nemusí znamenat nic vážného, ale stejně tak mohou značit potíže. Spekulovat o tom, jestli, pokud jde o potíže, jde o následek užití pervitinu, se mi zdá naprosto zbytečné. Těhotenství je natolik křehký proces, ve kterém hraje takové množství proměnných, že to nelze snadno rozklíčovat. Není možné váš stav takto na dálku vyhodnotit.
Užívání pervitinu je rizikové, pokud dojde k poškození plodu v takto raném stádiu těhotenství, bývá poškození natolik vážné, že se těhotenství neudrží. Ale spousty těhotných klientek, uživatelek pervitinu, jsou důkazem, že i tak se může těhotenství udržet. Rizikem je pak hlavně předčasný porod, nízká porodní hmotnost a problémy dětí v oblasti poznávacích funkcní a porodnosti v budoucnu.
Moje rada zní: pokud možno už neužívejte žádné drogy, ani pervitin, ani alkohol, ani tabák, budťe opatrná, pokud jde o léky i bylinky, objednejte se na vyšetření ke gynekologovi, ptejte se ho na vše, co vás trápí a napadá, třeba si i napište poznámky, jinak se snažte být v klidu, chovejte se zodpovědně, zdravě jezte, pijte, hýbejte se.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.