serotoninový syndrom
jakub
Dobrý den před dvěma měsíci jsem užil asi gram mdma a jsem si jistý že sem zažil serotoninový syndrom několikrát jsem ztratil vědomí a měl jsem celkem silné halucinace no každopádně to bylo večer celou noc jsem samozřejmě nespal a ráno na to jsem cítil hrozné píchání u srdce a látka zřejmě furt působila jelikož jsem se hrozně potil a srdce mi bušilo hrozně rychle a v jednu chvíli jsem mě pocit jakoby by se mi sevřelo srdce a explodovalo no každopádně už je to něco přes dva měsíce a stále mi příjde jakoby mi srdce bilo hrozně slabě a často mě u něj píchá (ale normálně fungovat dokážu) nevíte co by to mohlo být ?
(k lékaři zároveň nechci jelikož mi je 15 a to poslední co chci je umístění do ústavní výchovy )
Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Jakube, zdravím Vás,
díky za důvěru. Těžko říci, co se Vám stalo, takto na dálku to určit nekokážeme my, ani nikdo jiný. Zmiňujete serotoninový syndrom, užíváte snad nějaké léky, které by mohly s MDMA nevhodně interreagovat? Sám bych se přiklonil spíš k tomu, že jste prošel toxickou psychózou, nebo, že se u Vás projevila psychická porucha, kterou MDMA mohla vyvolat, nebo v horším případě, že pomohla nastartovat, nebo prohloubit psychické onemocnění, tím spíš, jestli k němu máte z nejrůznějších důvodů nějaké předpoklady.
Jste velmi mladý, v raném dospívajícím věku, už to samotné může být k psychickým, zdravotním a dalším problémům závažným předpokladem. Popisujete, že cítíte i po takové době potíže, které mohou s popsanou zkušeností souviset, takže pro Vás, máte li se dát do kupy, bude skutečně nejlepší odborné vyšetření lékařem. Budete li ho odkládat, nebo dokonce užívat další drogy, může se stát, že půjde velmi těžko ošetřit, nebo léčit a také, že už se úplně neuzdravíte nikdy.
Nechci Vás strašit, toho jsem dalek. Chápu, že máte strach se svěřit odborníkům, to by však vůbec neznamenalo, že byste měl být někam umístěn. Nepíšete nic o tom, jak, ani s kým žijete, jaké máte vtahy s rodinou a blízkými, ve kterém městě bydlíte, abych Vám mohl poslat kontakty na odborníky, se kterými byste si mohl o potížích, bez zbytečných obav, otevřeně promluvit.
Doporučuji Vám, ať už jste odkoli, zavolat do naší Adiktologické ambulance a poradit se s pracovníky, co užitečného pro sebe můžete udělat a jaké kroky pro uzdravení můžete podniknout, zcela anonymně:
Adiktologická ambulance pro mladistvé SANANIM
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Provozní doba:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
Stačí zatím takto?
Přeji pokojné Vánoční svátky, buďte na sebe opatrný.
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás,
Amrit Sen.