Ja, on a drogy
Marie
Dobrý den, zhruba před rokem jsem začala chodit s přítelem, který v tu dobu přišel o byt a tak se nastěhoval ke mě. Než byl se mnou, byl pár let závislý na pervitinu ale kvůli mě ho přestal užívat. Já i on hulíme trávu (on má ovšem větší spotřebu) a občas konzumujeme alkohol. Ovšem v poslední době se přítel moc upnul na alkohol. Nejdříve jsem si to sama neuvědomovala ale čím déle spolu jsme tím více zase začíná užívat trávu,alkohol. Bojím se že se opět vrátí k pervitinu. Dříve na začátku vztahu chodil do práce pak ji zase neměl a často jí mění. Kvůli covidu přišel o svojí poslední práci a teď je už přes 1,5 měsíce nezaměstnaný a nic nedělá kromě alkoholu a trávy. Také se o dost více hadáme. Prý ho hrozně seru svým chováním ale zároveň mě miluje. On byl vždy cholerik ale začíná se u něho projevovat i velká agrese až se ho někdy bojím. Chtěla jsem vyhledat odbornou pomoc ale on je rapidně proti tomu. Nevím jak si mam o tom s ním promluvit aby se například nerozčílil nebo něco obdobného. Celkově už náš vztah nevidím moc do budoucna pokud se něco nezmění ale pořád mám v sobě nějakou naději (asi zbytečně). Každopádně chtěla jsem vědět názor z třetí osoby a názor někoho jiného než nás dvou. Hezký den

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Marie,
píšete, že váš přítel byl před vaším seznámením závislý na pervitinu. Je dobře, že s ním dokázal přestat. Tento fakt  má ale vliv na jeho vztah k dalším návykovýcm látkám, které užívá nyní. Rozumějte tomu tak, že třeba užívá více trávy a alkoholu než vy. Píšete, že právě proto si nerozumíte. Není divu. Tento rok byl náročný a váš přítel se díky tomu může potýkat s mnoha problémy a propadat se do závislosti. Neznamená to ale, že vy s tím musíte souhlasit a zůstávat ve vztahu s ním když vám to vadí.
Zkuste si s přítelem ještě jednou promluvit o tom, co byste chtěla ve vašem vztahu změnit a proč chcete společně s ním vyhledat odbornou pomoc. Využijte k tomu nějakou chvíli kdy bude mít lepší náladu a nebudete spolu právě na prahu hádky.
Vysazení trávy nebo alkoholu bohužel může způsobovat agresivní chování a právě takové se může projevovat i u vašeho přítele. Pokud bude stále odmítat navštívit odbornou poradnu s vámi, můžete ji navštívit i sama. Já bych vám to určitě doporučila. Nebudte na to sama a řekněte si o pomoc odborníkům kteří vám mohou pomoci váš problém zvládnout. Na něco takového byste neměla být sama.
Přeju vám hodně sil
za Drogovou poradnu
Marie Saudková