Sestra má potíže s alkoholem
amitty
Dobry den,me je 19 a sestře 26 let. Když mi bylo 13,sestra se odstěhovala - vždycky jsme spolu měli docela dobrý vztah. Ale asi před 4 měsíci se rozhodla na nějakou přechodnou dobu bydlet zase s námi (já,mamka,ona). Já ještě studuju,ona nyní nrmá ani práci. Prý schání nějaké brigády,atd. Aby mohla od nás zase vypadnout - takto to řekla. Vždy byla taková v pohodě,ale od doby co jsem ji rok a pul nevidela a pak se vratila,je odtažitá a všimly jsme si,že dost pije. 4 l vína denne. S matkou jsme s ni uz hovorily,ale onanas vzdycky jen spraží salvou urážek a odejde. Prakticky se sem chodí jen vyspat. Myslím,že si ani tu práci nehledá. Jeji cimra páchne kouřem a od chlastu. Já osobně se alkoholu vyhýbám a jedinou zkušenost s drogami mám s marihuanou. Bojím se o ní. Nechci aby dopadla jako jeden z tech na ulici. A vim,ze matka to uz jednou nevydrzi. I sousede si jiz stezovaly a randál. Je čím dál více zlá a protivná. Prosím o radu. Děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Amitty,
situace kterou popisujete není jednoduchá ani pro jednu stranu.
Pojďme si problém společně rozdělit na dvě části.
První se bude týkat pomoci vaší sestře:
Situace kterou popisujete je vážná, 4 litry vína denně je silná dávka a i ostatní okolnosti ze života vaší sestry poukazují na to, že pravděpodobně bojuje se závislostí na alkoholu a možná i s dalšími problémy. Vy ani vaše matka ji bohužel nemůžete přinutit, aby se léčila, nebo aby vyhledala jinou odbornou pomoc pokud ona sama o to nebude mít zájem. Léčba může být smysluplná a snad úspěšná jen v případě, že o ni má léčená osoba zájem a skutečně vnímá, že má problém, který chce řešit.
Druhá část mé odpovědi se týká pomoci vám:
Je znát, že na vás a pravděpodobně i na vaši matku momentální situace doléhá. Vy - i když nemáte přímo problém se závislostí můžete tím co se děje vaší sestře trpět a nějak to s ní prožívat a to i v případě, že se vaše sestra odstěhuje. Její stav se může zlepšit, ale také zhoršit, a proto bych vám určitě doporučila odbornou pomoc Poradny pro rodiče a rodinné příslušníky a to i v případě, že s vámi vaše sestra odmítne jít.
Zde máte odkaz na konkrétní pracoviště
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Se svými dotazy se můžete samozřejmě obracet i na naši Drogovou poradnu, rádi vám poradíme a pomůžeme zorientovat se ve složité situaci.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková