přejídání během abstinence
denisa
Dobrý den,pervitin jsem uživala 3 roky,nyní abstinuji již 14 měsíců. Tedy něco pres rok. Behem tohoto období jsem přibrala 20 kg. Celý dny jen žeru,protože já ani už nevím a pak se hned na to dovalý výčitky a jdu zvracet. Ne že bych byla tlustá,ale stejně mě to zžírá. Přejím se,vyzvracím se, s tresoucima rukama cumim na lednicku celej den a potom kdyz si reknu "okey dam si jen veceri" tak sezeru osm jidel a hned na to - zvracení. Toto se oběvilo i když jsem měla 3 mesicni pauzu po dvou letech smahu. V důsledku toho se snažím chuť k jídlu zažehnat tabákem,takže se počet zvedl z pocatecnich 2 krabiček na 3-3,5. Celé mne to ubíjí. Nejraději bych chtěla pomoci,ale bojím se,že mne hodí do psychárny jako člověka s poruchou příjmu potravy a svéprávnost,atd. Je nějaká domácí cesta?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás Deniso,
a děkuji vám za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Pervitin byl původně užíván jako anorektikum, tedy prostředek pro snížení váhy. A je tedy velmi pravděpodobné, že vaše současné přejídání, bulimie, s užíváním pervitinu souvisí. Trochu to vypadá, že vás jednoduše dál provází závislost - nyní je to hlavně na jídle a zvracení, a na užívání tabáku, dříve hlavně na pervitinu. Jakmile začnete jíst, máte problém zastavit, a to i přesto, že víte, že to není pro vaše zdraví dobré, přesto, že byste se ráda jen normálně najedla. Nejste první ani poslední, kdo něco takového zažívá. Problémy s přijímáním potravy a užívání návykových látek skutečně k sobě nemají daleko.
Nicméně jak sama tušíte, chtělo by to v první řadě odbornou pomoc, aby vás někdo vyšetřil, viděl, jak na tom jste. To by vyžadovalo sebrat odvahu a psychiatrovi podrobně popsat, co se děje. A nemusíte se bát, že by vás v tuhle chvíli při dobrovolné návštěvě lékaře někdo nedobrovolně hospitalizoval. Jste svéprávná a bez vašeho souhlasu vás nikdo nikam zavřít nemůže. Stejně tak, jako není možné hospitalizovat vás, není možné hospitalizovat někoho, kdo užívá drogy. Jednoduše je to v tuhle chvíli vaše volba, byť nad ní ztrácíte kontrolu.
Pokud jde o svépomoc, pak vám mohu doporučit:
Svépomocný manuál Anabell
- odkaz na sdružení Anabell jako takové ... doporučuji prostudovat celé jejich stránky, zaměřuje se na pomoc lidem s poruchami příjmu potravy, má i kontaktní centrum, psychoterapii zdarma, svépomocné skupiny a hlavně i svou linku, kde se dozvíte víc: tel. 774 467 293 po, st, čt, pá 8-16, út 10-18
- další dvě svépomocná příručky najdete zde
Přeji vám hodně sil, abyste v sobě našla odvahu vyhledat pomoc. A budu ráda, když se ozvete, jestli vám nějaká část odpovědi dávala smysl, případně jak se situace vyvíjí dál.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.