Pervitin poprvé
shindel
Zdravim jen bych se chtela sverit a zeptat se na neco. V sobotu jsem si poprvé dala pervitin. 3 čáry. Cítila jsem se úžasně. Obvykle mám problém mluvit ve společnosti vice nez 4 lidi a ten vecer jsem se rozpovídala snad se všemi. Smáli jsme se. Cítila jsem se tak přijatá. Bavili jsme se. Btw. I když pervitin jsem mela ten vecer poprvé,v minulosti už byly zkušenosti s houbičkami,lsd,trávou,tramalem. Ale tento zážitek byl ze všech nejlepší. Druhý den však k večeru na mne padla únava a už jsem zase upadla do uzavřenosti. Prostě jakoby ta ukecaná Šindy zmizela a vrátila se uzavřená Šindel. Odjela jsem od nich zpět domů už v neděli odpoledne a pak jsem si k večeru koupila víno a osamoceně seděla v křesle. Kolem 5 ráno v pondělí jsem usnula po lahvi a pul cerveneho a spala jsem skoro pres cely den. Dnes jsem na nohách od 6 h ráno,ale cítím se nějaká prázdná. Prostě denni rutina porad to samy uz mne to nebavi,nebavi mne byt uzavrena. Prošla jsem pres 2 psycholožky,psychiatra,léčebnu,pak dalším psychiatrem a proste stale to trvá. Quanta léků na úzkost,deprese, na spaní,....atd. Nic nepomohlo. Nechápu to. A najednou to všechno odeznělo během pár minut....prostě byla jsem někdo jinej - byla jsem taková jaká jsem vždycky chtěla být - mluvit s lidmi,neklepat se v jejich přítomnosti,smát se s nimi,vtipkovat. A teď je zase všechno pryč.... Mám nutkání si dát znovu a prostě chci se zase bavit,ale zároveň nevím jestli se chci pustit zrovna do tohohle.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Shindel,
a děkuji vám za důvěru i za dotaz.
To, co jste zažila, jsou klasické účinky pervitinu (tedy pocit energie, spřízněnosti, upovídanost, sebevědomí atd.), ale i dojezd... tj. stav, kdy si tělo a mysl vybírá svou daň za užití, únava, vyčerpání, propad nálady, nuda, šeď, ale i návrat potíží, které normálně máte (úzkosti, uzavřenost).
Vzhledem k tomu, že bojujete s úzkostmi, nejspíš jste trochu více introvert, necítíte se běžně příjemně ve společnosti dalších lidí atd., máte o to větší chuť si zážitek na pervitinu zopakovat. Je to tak? Bohužel jste díky tomu všemu zranitelnější, "pervitin má u vás na čem stavět".
To, že píšete k nám na poradnu a sama zmiňujete, že nevíte, jestli se chcete pustit zrovna do tohohle, je znamení, že si situaci uvědomujete. Možná tušíte, že na pervitinu jde o prchavý zážitek, který si právě tak, jak jste poslední dny zažila, vybírá vždy svou daň. Možná víte, že po nějaké době zmizí i onen zážitek a zůstane jen potřeba užít pervitin, abych vůbec vstala a mohla jakž takž fungovat. Nic totiž netrvá věčně ... ani onen radostný a sebevědomí pocit na pervitinu.
I tak si umím představit, že může být touha po zopakování si zážitku veliká. Nebo se pletu? Právě ona rychlost, zdánlivá lacinost, dostupnost jsou těmi největšími lákadly. Jakákoli jiná cesta, která by vedla k tomu, že se budete cítit sama se sebou více spokojená, je náročnější minimálně časově, někdy zdánlivě i finančně. Mluvím nyní o terapii, sebepoznávání, které je časově náročnější, většinou nepřináší tak intenzivní zážitek změny (i proto, že je změna postupná a pomalejší), ale o to trvalejší, vnitřní změna to bývá.
Píšete, že máte zkušenosti s psycholožkami, psychiatry, léky, léčebnou ... přiznám se, že nevím, co přesně si pod tím představit. A pochopitelně bych se přimlouvala za to, abyste zážitek na pervitinu vzala jen jako jednorázovou zkušenost, varování, upozornění, že je potřeba něco dělat, okamžik, který vás poňoukne k hledání jiných, bezpečnějších cest, k trvalé a skutečné vnitřní změně, než k té povrchní a dočasné, vyvolané pervitinem.
Pakliže přesto budete chtít v experimentování s pervitinem pokračovat, vězte, že budete pravděpodobně mnohem zranitelčnější a rychleji se u vás může objevit potřeba zvyšovat dávky nebo frekvenci, a zároveň se mohou prohlubovat nepříjemné dojezdy, úzkosti a uzavřenost při vysazení. Riziko rychlosti rozvoje závislosti je u vás větší, než u jiných.
Budu ráda, když napíšete, jestli vás některá část odpovědi oslovila, případně v čem.
Přeji vše dobré. Opatrujte se a dávejte na sebe pozor!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.