previtin a zdravie
Dominico
Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať na zopár vecí ohľadom účinku pervitinu na moje zdravie. Mám 24 rokov a pervitín beriem od leta čiže necelého pol roka. Z toho posledné dva mesiace injekčne. Užívam ho 1-2 krát do týždňa v malých dávkach - cca. polka čiary. Dávky nezvyšujem. Vždy keď som si dal dávku tak som bol nabudený a nechcelo sa mi spať, bolo mi dobre a mal som veľa energie.. od istého času na mňa droga pôsobí úplne opačne.. hodinu po užití sa mi chce spať a som unavený.. do toho ma po každej aplikacii bolí na hrudníku (zo začiatku som si myslel, že mám infarkt) a mám zvýšený tep - cca 140-150 za minutu, bušenie srdca, plus mám pocit, že môj tep je nepravidelný (arytmia?) a vždy som strašne zadýchaný.. ako keby som sa nevedel poriadne nadýchnuť. Všade som čítal, že tieto prízanky sú súčasťou dojazdov.. tak nerozumiem prečo ich mám hneď po aplikácii.
Čo to môže spôsobovať a prečo sa mi to deje po každej aplikácii? Môže to byť vyvolané psychikou? Keď som bol na vyšetrení EKG mi vždy vyšlo v poriadku.
Vopred ďakujem za odpoveď a prajem pekný deň.

Odpověděl: Kamil Kalina
Dobrý den, Dominico,
není to psychikou. Pervitin může působit zvýšení krevního tlaku, zrychlení tepu i arytmie. Bolesti na hrudníku a dechová nedostatečnost jsou signálem přetížení oběhového systému. Neděje se to při dojezdech, ale právě po aplikaci. Možná máte na srdci nějakou malinkou porucu, třeba po anginách v dětství, a účinek pervitinu ji vystupňuje. Když jdete na normální EKG „za střízliva", tak tam pochopitelně není nic vidět. Zdá se, že Vám Vaše tělo říká, že má pervitinu dost. Berte to vážně, nebo se můžete dočkat oběhového kolapsu a třeba i infarktu.
KK