Kratom - zavislost?
Pavel
Dobry den, nejaky cas zpatky jsem narazil na nejakych bylinkarskych strankach na kratom, nejdriv ve forme caje, pak ve forme prasku. Zamlouvalo se mi, ze se mi po caji dobre usina, takze jsem zacal pravidelne objednavat, ale ted uz je to par let a dostal jsem se do faze, kdy denne spotrebuji cca 20g prasku a jsem na tom pomerne zavisly. Nikdy jsem zadne drogy nebral, takze to nemuzu s nicim srovnat, ale jiz na druhy den, pokud vynecham, zazivam silne pocity uzkosti, stridani horko-zima a celkove telesne nepohodli, nemuzu se ani poradne soustredit na praci, takze to vetsinou dopadne tak, ze si koupim dalsi, abych mohl fungovat normalne. Pak se snazim zase vynechat, ale tak mi to zasahuje do zivota, ze si jej zase radsi dam. Nevim poradne co s tim, bral jsem to jako doplnek, treba ve smyslu, ze si dam kafe na probrani a prijde mi nepredstavitelne, ze bych mel kvuli tomu skoncit nekde na adiktologii. Nemate nejake doporuceni, jak a jestli bych se z toho mohl dostat sam? Dekuji.

Odpověděl: Kamil Kalina
Dobrý den, Pavle,
Kratom je hodně riskantní čajíček a nejste první, u koho se po dlouhodobém užívání této drogy rozvinula závislost opiátového typu, jako na heroinu nebo jiných podobných látkách. Z toho, co píšete, je jasné, že máte všechny příznaky závislosti. Chápu, že Vám přijde nepředstavitelné, že byste měl kvůli tomu skončit „někde na adiktologii", ale je čas, abyste si to začal představovat. Sám se z toho asi nedostanete. Mohl byste zkusit odjet někam na chatu s několika lahvemi vodky nebo ještě lépe s několika podpůrnými přáteli, a přežít 7-10 dní nepříjemných odvykacích příznaků (nejsou životu nebezpečné!), ale to nakonec nemusí vyjít. Aditologické služby jsou bezpečnější a nabízejí řadu možností, včetně opiátové subtituční léčby na dobu potřebnou při zotavení.
KK