Tlak v hlavě
Martin
Dobrý den,
Až do listopadu jsem byl denním uživatelem marihuany 1,5 roku. Před cca 1,5 měsícem jsem si dal 1 malou čáru perníku a na to jedno brko(pervitin neužívám vůbec měl jsem ho třeba 2x v životě). Stavy mi nepřišli nijak zvláštní, změny jsem pocitoval ale ne tak velké, večer jsem normálně usnul a vše bylo ok. Druhý den jsem ráno vstal a šel si zahulit jako obvykle, najednou mi připadalo jak kdyby se mi stav ze včerejška vrátil akorát tak 3x větší, měl jsem menší vizuální halucinace ale dá se říct skoro neviditelné a strašný tlak v hlavě, stav mi trochu připomínal jak kdybych si dal lsd. Přišlo mi jak kdybych nebyl vůbec zhulenej ale prostě na nečem jiném. Jak kdybych nebyl ve své kůži a strašně zmatenej, paranoia jen trochu. Od té doby jsem přestal na 18 dní hulit. Po 18 dnech jsem si dal s kamarádem brko, ale opět strašný tlak v hlavě a stejný stav.Od té doby nehulím vůbec. Dále jsem začal vidět trochu zrnitě, nijak mě to neomezuje, jen když se na to zaměřím tak mě to začně vadit, jinak to nevnímám. Nevíte co s tím? Normálně funguju dokážu se bavit s lidmi nebojím se nikoho jsem úplně normální a od té doby co jsem přestal hulit si myslím že výrazně lepší v hlavě jestli mě chápete. Myslíte že ještě někdy budu mít normální stav? Nebo co s tím zrnitým viděním?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Martine,
a díky za dotaz i za důvěru.
Nejjednodušší, nejrozumější a nejlogičtější je doporučení nehulit, neužívat ani marihuanu, ani pervitin, a doufat, že se zrnité vidění nepozorovaně samovolně vytratí. Tomu může pomoci i to, že budete s někým o všem mluvit - může jít o někoho blízkého, komu důvěřujete. A zároveň můžete toto období vzít jako příležitost zjistit, jaké je to bez toho, abyste si šel po ránu zahulit.
Riziko, že se bude stav po dalším užití vracet, je veliké. On se člověk snadno dostane do bludného kruhu, kdy si sice chce zahulit, ale nechce mít onen divný stav ... díky této myšlence si snadno může onen stav sám přivolat. Zabránit se tomu dost dobře nedá. Jestli to i tak budete chtít riskovat, lepší je s podobným stavem po užití počítat, připravit se na to, stav přijmout a nechat ho odeznít, případně mít po ruce někoho, ideálně střízlivého, kdo vás stavem provede, a v případě potíží, zajistí pomoc a předá informace.
Pokud jde o zrnité vidění, nesrovná-li se do pár dní samo, nejspíš by bylo rozumné začít návštěvou očního lékaře, kde ovšem bude potřeba vysvětlit původ potíží, tedy popravdě uvést souvislost s marihuanou a pervitinem.
Budu ráda, když napíšete, jak se situace vyvíjí, případně jak se vám v době abstinence daří.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.