Manželka alkoholik
Jan
Dobrý den,
rád bych se na Vás obrátil s prosbou.Svou manželku miluji nade vše.Je neskutečně hodný a laskavý člověk, který každému vyjde vstříc..Má poškozené zpětné odbourávání serotoninu, díky čemuž bere odpovídající léky.I přez to někdy padá do depresí.To umocnila ještě rakovina, ze které se dle doktorů vyléčila, ale na hrudi ji zůstala dosti ošklivá jizva.Dokáži se vžít do pocitů takového člověka.Své deprese a občasné nervové vypětí, i díky stavu ve své práci, řeší bohužel nadměrným požíváním alkoholu, místo toho aby kontaktovala svého psychologa a věc řešila s ním.již má za sebou 2x řízení pod vlivem alkoholu s následným odjetím od nehody a následnou finanční regresí od pojišťovny, kterou jsem platil samozřejmě já.Manželka si bohužel nedá věc vymluvit, své problémy bagatelizuje.Věc, kdy se ráno probudí a nalije si víno, nebo pije v noci , kdy je 4x za noc vzhůru, je bohužel jev čím-dál častější.Na dům, ve kterém žijeme, který jsem koupil ještě za svobodna, splácím hypotéku.Každý den mám obavy, zda a v jakém stavu ráno vstane a aby neusnula s cigaretou a nezapálila nám to jediné , co máme - naši střechu nad hlavou.Prosím o radu, jelikož nevím absolutně, co dělat.Jak ji donutit, aby měla snahu svůj problém řešit.hlavně , aby si uvědomila, že své psychické problémy řeší špatně a že přes alkohol vede pouze cesta do záhuby.K veškerým mým prosbám, nátlaku je dosud hluchá.Moc Děkuji.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Jane,
děkuji vám za podrobný popis situace vaší a vaší ženy. Vůbec se nedivím, že se cítíte momentální situací vyčerpán a docházejí vám nápady, jak vše řešit. Bohužel vás musím obeznámit s tím, že pokud vaše žena nebude chtít přestat pít nikdo ji k tomu nedonutí a každá i nedobrovolná léčba bude zbytečná.
Je opravdu potřeba aby sama došla k náhledu, že alkohol její situaci neprospívá, ba naopak. A k tomu jí samozřejmě můžete pomoci.
Nepíšete, jak dlouho vaše situace trvá a jestli vaše žena kvůli svým psychickým potížím vyhledala i jinou odbornou pomoc. Třeba v minulosti. Pro správné zodpovězení vaší otázky je to důležité.
Momentálně bych vám doporučila s vaší ženou zkoušet o situaci mluvit. Pokud nebudete mít úspěch, můžete zkusit zapojit někoho třetího. Ideálně bych vám doporučila abyste společně navštívili Poradnu pro rodiče SANANIM - funguje i pro partnery, níže vám posílám odkaz. Pokud vaše žena návštěvu odmítne, jděte do poradny sám. Hodně práce můžete udělat i bez ní, do té doby, než se ona sama rozhodne svou situaci nějak řešit.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
pokud budete mít jakékoliv další dotazy bez obav mě kontaktujte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková