Proč nemůžu spát i když už nic neberu?
Peter
Před více než měsícem jsem prostě přestal brát pervitin, nechci víc tak fungovat, jednoduše jsem se rozhodl že se na něj urazím a budu normální, všechno jsem eliminoval, jenomže, každou noc se potím jako blázen, zpívám si ve snu, mluvím,a pak se probudím a už nezaberú,je to normální?Kdy už to zmizí?Jinak na to nemyslím,jsem v klidu.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Petere,
většinou se potíže se spaní srovnají do dvou měsíců od vysazení. Samosebou ale záleží na řadě podrobností. Netuším, jak jste to měl například před začátkem užívání pervitinu? Nepravidelná pracovní doba nebo životní rytmus celé věci také neprospívají. Netuším, co vás vedlo k vysazení - mohlo jít i o událost, která se spaním zrovna nepomáhá apod.
Obecně bych doporučila počkat ještě těch zbývajících 14 dní do konce 2 měsíců od vysazení, zároveň se vyhýbejte jakýmkoli jiným návykovým látkám, zkuste držet striktně pravidelný režim kvůli zlepšení spánku a od odpoledne až do večera popíjejte meduňkový čaj. Nesrovná-li se spánek ani po té, obraťte se na adiktologickou ambulanci a situaci s ní konzultujte do větších podrobností.
Přidávám ještě odkaz na spánkovou hygienu - zde.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.