Chci přestat brát drogy a nejde to
Mario
Dobrý den . Nemám zkušenosti o tom někde psát, ani nevím kde začít,ale v jednom mám jasno chci přestat užívat fet!!! Začalo to asi před 3 lety záznamy mě nabydnul pervitin . Tak jsem to ze zvědavosti zkusil, a od té doby to šlo z kopce . Seznámil jsem se s jednou holkou která taká užívala . Půl roku jsem podváděl přítelkyni, která mě do teď neopustila . Na to období hodně nerad zapomínám . Přítelkyně ani nevím jestli mi odpustila, ale náš vztah je o dost lepší než před tím než jsem ji podvedl . Ale s drogami pokračují dál . Už dlouho chci přestat, ale nejspíš lžu sám sobě . Asi nejdéle jsem to vydržel minulý měsíc na 14 dní . Vše bylo v pohodě do té doby než jsem vyděl kamaráda stát venku . Jako kdyby se ve mě něco Zaplo . Musel sem se dostat ven za ním, hrůza!! Nejhorší na tom je , že za mnou nikdo nestojí a není mi oporou, minulý rok jsem začal i chodit do kostela . Ta myšlenka tam furt je na tu drogu a nevím už jak ji vytěsnit

Odpověděl: Markéta Kordová
Mario, zdravím Vás,
pokud máte chuť přestat brát, změnit nějaké věci ve Vašem životě a opakovaně se Vám to svépomocně nedaří, je asi na čase, obrátit se na pomoc. Rozhodně to není žádná ostuda, nejste jediný, komu se užívání vymklo kontrole. Vše se dá řešit, jen je třeba začít.
Jak to s Vámi bude dále vypadat, záleží především na Vás a na tom, jak se k celé záležitosti postavíte.
Rozhodně rozumnější je se pokusit drogy ze svého života vypustit. Není to sice úplně jednoduché, ale rozhodně to není nemožné. Život se závislostí nijak zvlášť snadný také není a utrpení, které závislá osoba prožívá je mnohem komplikovanější než samotné vysazení, kterého se může mnohdy konzumující osoba zprvu obávat. Rozhodně bych doporučila, abyste si o všem, co se Vám honí hlavou, došel osobně popovídat a informoval se tak o možnostech, kterých byste případně mohl využít. Veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby, které se dají využít zcela nezávazně, bezplatně a také anonymně. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a poté se sám svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Každý, kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Je to pro Vás přijatelné?
Zde případně kontakt na Káčko u Vás.
Kontaktní centru, LAXUS
Říční 1252/3a
Hradec Králové (mapa)
Telefon: +420 734 316 538
Terénní program Hradec Králové: +420 770 138 489
E-mail: kacko.hradec@laxus.cz
Provozní doba: Po - Pá 9:00 - 18:00
https://www.laxus.cz/centra/k-centrum-hradec-kralove/
Přeji Vám dostatek sil a budu moc ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá. Tak se držte!
MK