Přítelkyně
natali
Abyste pochopili mam pritelkyni,s kterou jsem dva roky,známe se pet let a nyní me je 24 a jí 21. Seznamily jsme se na jednom z mnoha mých výletů do místní herny. Dala se se mnou do řeči u baru s tím,že esi kdyz ji dam aspon stovku,pozve me na dobrou lajnu. Beru,okey. Dala jsem si - dost dobrý. Bavily jsme se chvíly a pak me premluvila abych sla s ni. Jely jsme tramvají pres 4 prestupy a za tu dobu jsme si kratily dobu vysmazenym mluvenim. Nakonec sme ani nedojely a zustaly jsme trčet na žižkove,potom jsme se rozhodly vratit na Vaclavak a asi az v poledne dalsiho dne sme dorazily na byt nejakyho jejiho kamose. Nejdriv bla bla me byly pratele,pak se ke me nastehovala a po pul roce bum - vztah. Tak nejak stejna denni rutina,akurat jsem musela zacit chodit na melouchy kvůli tomu,že dva lidi a byt neutáhnu jen složenkama. S tím teda ze pulku jsme strčili do fetu. Pred rokem jsem prestala a ona no ne,ale aspon se donutila k brigade. Tedka uz me to ale stve. Pac jsem s ni o tom snad stokrat mluvila a ona proste ne. Me stve proste chodit spat s tim ze ona furt neco sramoti a vstavat kdyz ona porad neco dela. Furt se svítí. Zatažený okna vypada to tady jako u nejakych achjo. Je neco co by v rozhovoru zabralo?

Odpověděl: Markéta Kordová
Natali, zdravím Vás,
nevím, jestli Váš příspěvek dobře chápu. Pochopila jsem správně, že jste s přítelkyní obě braly, Vy jste přestala, už rok neberete, vše finančně zajišťujete a přítelkyně stále bere? A to Vás štve, je to tak?
Obávám se, že pokud se přítelkyně nerozhodne sama za sebe (tak jako jste to udělala Vy), k nějaké změně, nebude to lepší. Píšete, že jste na toto téma s ní opakovaně zkoušela mluvit, ale marně. Otázkou pak je, jak Vám v tom je a zdali jste ochotná toto snášet a vlastně tím ohrožovat i sebe a svou abstinenci. Umím si představit, že je to dost náročné, obzvlášť, pokud se sama snažíte fungovat, chodit do práce a obstarávat standartní chod domácnosti. Sama to moc dobře znáte, takže víte, že pokud nedojde k rozhodnutí, těžko s ní někdo hne.
Chápu, že Vám na přítelkyni záleží, máte jí ráda a asi byste si přála, aby i ona se přidala k Vám a Vašemu nebraní, podílela se na zajištění a chodu domácnosti, zkrátka normálně fungovala.
Bohužel, neexistuje zázračná věta, která by dokázala přimět lidi nebrat drogy. Tak jednoduché, to bohužel, není. Neznám celý Váš příběh a neumím si představit, co by mohlo partnerku motivovat. Ale je možnost navštívit nějaké zařízení a nezávazně (lze i anonymně) vše více a podrobněji probrat, poradit se co a jak dál. Bylo by to pro Vás přijatelné? Víte kam případně zajít?
Klidně se můžete obrátit na naše Káčko.
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
Pondělí
13 - 20
Úterý
9 - 20
Středa
13 - 20
Čtvrtek
9 - 20
Pátek
9 - 20
Víkendy a svátky
13 - 20
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Mějte se zatím hezky, MK