Závislost na tramalu
Radek
Dobrý večer. Bohužel jsem závislý na tramalu už asi 5 let. Zneužívám ho, bolesti jsem neměl ani jiné problémy. Dělám to proto že před tím jsem byl opravdu hodně závislý na alkoholu a gamblerstvi. Diky tramalu se mi alkohol hnusi. Ale má to i to ale. Moje bývalá přítelkyně se podle mě se mnou rozešla asi taky díky tomu že tramal snižuje chuť na sex a potenci. To je další věc co mě hodně trápí kvůli přítelkyni s kterou teď začínám. Momentálně jsem v Německu na montáži. Posílal mi to sem jeden zdroj ale přerušilo se to a už 24 hodin jsem bez dávky. Ta byla tak 100 až 120 kapek denně. V tuto chvíli mám hrozné stavy. Vy asi víte jaké. Dnes jsem nemohl do práce protože to prostě nejde. Nechci se tu vyplakavat a aby jste mi pomohli atd. Já už to nějak vydržím 🙂. Ale pohrávám si s myšlenkou že teď a nebo nikdy. Zase se ale bojím toho alkoholu. A taky vím že až přijedu do ČR tak si toho budu zas moc pořídit třeba paletu. Já se v životě chyt snad všeho co není dobrý a už bych rád žil normálně ale vůbec si nevěřím. Prosím Vás co by bylo pro mě nejlepší? A co udělat? Bydlím asi 50km na východ od Prahy a je mi 41let. Omlouvám se za dlouhé psaní. Musím se ale přiznat že se mi mírně ulevilo ale opravdu jen mírně. Děkuji že jste a přeji příjemný večer. Radek 🙂

Odpověděl: Kamil Kalina
Dobrý den, Radku,
Tramal je opiát příbuzný heroinu, a Vy jste se zjevně dopracoval k tvrdé závislosti. 100 až 120 kapek denně, to už je docela za hranicí, kdy riskujete život, a odvykací příznaky jsou jistě drsné. Hodně zle Vám může být 7-14 dní. Ale když si pohráváte s myšlenkou „teď a nebo nikdy", tak TEĎ. Až přijedete do ČR, vyhledejte nějakou adiktologickou službu ve Středočeském kraji, všude jsou aspoň kontaktní centra, najdete je třeba na mapě pomoci, viz www.drogy-info.cz. A začněte se sebou něco dělat, ve 41 letech jistě není pozdě.
KK