Poškození mozku na LSD ?
LoverChem
Dobrý den, je mi 20let, a chtěl bych se s vámi podělit a popřípadě jak vážné by to mohlo mít vliv .
Jsem častý uživatel drogy LSD již rok a několik měsíců, 1x po 4 týdnech =1x za každý měsíc.
Začal jsem poznávat když vidím věc, člověka, cokoliv...místo v přírodě, jsem si vědom že to vidím poprvé... ale v mozku už jsem to někdy viděl, slyšel, a byl na místech.. Může to být trvalé poznamenání užívání LSD ?
Říká se tomu zdvojování vědomí ?
+ poprosil bych váš názor jak by se to dalo aby mozek fungoval jak má, pokud již není cesty zpět ?
Děkuji vám.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, LoverChem,
a děkuji za dotaz. Omlouvám se za delší dobu s odpovědí.
Případy, kdy dojde k morfologickým změnám na mozku (jako třeba v případě dlouhodobého užívání alkoholu nebo organických rozpouštědel) u LSD popsány nejsou. Nicméně může dojít k trvalým fukčním změnám mozku, což se daří prokázat například výzkumem, kdy byl mozek pod vlivem LSD skenován. Lze to popsat jako otevření spojení nebo bran v mozku, které by jinak zůstaly zavřené a nebo odpojení oblastí, které jinak fungují propojeně. To v praxi vyvolává halucinace a změněné vnímání v době, kdy jste pod vlivem. Zároveň však může dojít k trvalým změnám vnímání, psychickým změnám, navazujícím osobnostním změnám, ke kterým dojde během užití a po užití přetrvávají. Může se jednoduše stát, že po vyprchání účinku se mozek nebude schopen vrátit k normálnímu fungování. To je nejspíš to, co se stalo vám. Propojení, které se vám v době užití otevřely, se nezavřela úplně nebo vůbec. To je riziko, které s užitím halucinogenů podstupujete vždy. Někdy se situace stabilizuje hned po vysazení, někdy až 6 týdnů po něm, někdy jsou následky trvalé. Někdy pomůže s návratem k normálu (třeba i za cenu přijetí změn) terapie, někdy medikace.
Jestli máte problémy, které popisujete, už delší dobu, doporučila bych vám LSD na delší dobu vysadit, tzn. měsíce, a sledovat, zda se stav zlepšuje. A zároveň (nečekala bych, až se stav zlepší) bych doporučila objednat se do adiktologické ambulance a situaci konzultovat. Měl byste tam možnost diskrétně a zdarma o všem hovořit, nikdo by vás nesoudil, nejspíš by se vám ulevilo, klesla by úzkost a zároveň byste získal prostor, jak se dostat k odborníkovi, psychiatrovi, v případě, že by to bylo potřeba. Co myslíte? Dávalo by vám něco takového smysl?
Kdybyste potřeboval kontakty na adiktologické ambulance, hledejte zde, nebo napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych kontakty.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.