Test slin PČR
Donestro
Dobrý den.
Hulim trávu ze skleněnky. To znamená,že si dám jen jednu skleněnku a víc než jednu ne. Zajímá mně,po kolika hodinách od užítí jedný skleněnky můžu řídit bez obav,že bych nebyl pozitvní na test ze slin u PČR. Měřím 177 cm a vážím 115 kg.
Trávu nehulim každý den,ale v týdnu si ji parkrát dám. Řekněme že asi v týdnu max 3.krát.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
k dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří. Doba prokazatelnosti THC (účinná látka marihuany), je to přibližně takto:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech drogu užil...
Pokud by Vám Policie takto prokázala přítomnost THC a následně proběhlo i přetestování z krve, kde se dá rozlišit ,,aktivní" složka THC. To znamená, že lze posléze krevního testu v laboratoři zjistit, zda Vaše užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné cca do 24 hodin od posledního užití. Tudíž bych doporučila, pokud se marihuany nechcete vzdát úplně, abyste své případné další konzumace omezil, tak jak to bude možné s ohledem na Vaši nutnost řídit a hlídal si toto časové rozmezí. Čím déle za volant usednete, tím samozřejmě lépe.
S pozdravem, MK