Marihuana postříkaná pervitinem
Tonny
Dobrý den pár měsiců zpátky jsem si koupil trávu kterou jsem hulíval denně. Celkem pokaždé jsem z toho modelu byl celkem vedle a myslel jsem si že to je jen kvalitní lampa. Po měsíci a něco jsem si řekl že si dám delší pauzu a přestanu. Abstinenční přiznaky byli dá se říct jiné ale ne až tak silné že bych ji nutně potřeboval jen mi přišlo že jsem asi 10x víc zmaštěnej než z jakékoli jiné trávy nehledě na to jestli to byl venek nebo lampa. Předevčírem jsem si řekl že si po dlouhe době trochu zahulím (2 potahy z brka). U téhle travy mě přišlo vždycky že jsem z toho byl zhulenej do ani ne 5 sekund a měl jsem na ní halucinace zrakové ale pouze jen takovou mozaiku na zdech. Každopádně jsem si po te dlouhe době zahulil a asi po 10 minutach jsem začal pociťovat že něco není dobře. Zornice pomalu přes celé oko, zrychlenej úplně neskutečně a pak aby toho nebylo malo tak mi začalo úplně šíleně tlouct srdce že mě to položilo na zem v ten moment jsme myslel že mi buchne ale nevím zda to byla jen schýza nebo totalní přeplesk. Kazdopadně jsem se nějak uklidnil a šel jsem se najíst pochopitelně žadný sliny. Pocity psychické na trávě moc dobre znam ale tohle bylo přesně jak člověk co se uvědomí na pervitinu vice méně jsme se citil jak úplnej odpad a stav byl na tom hrozně nepřijemnej. Nikdy bych pervitin nestrčil do sebe ale obavam se že jsem hulil přes měsíc trávu postříkanou pervitinem a nenávratně mi poškodil orgány popřipadě psychickej stav. Má otázka zní zda je to vůbec možné a jakto že se to projevilo až teď a ne dříve popřípadě jaká je šance že mi to nenávratně poškodí mozek když se dá řict že jsem se na "tom" uvědomil.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Tonny,
díky za důvěru, se kterou se na nás obracíte. A upřímnost, se kterou mluvíte o užívání marihuany.
Bohužel vám nedokážu říct, co jste ve skutečnosti užíval. Je možné, že šlo o "kvalitní lampu" nebo jen prostě jiný typ marihuany s vyšším obsahem THC, než na jaký jste byl zvyklý. Nezdá se mi příliš pravděpodobné, že by někdo stříkal marihuanu pervitinem. Asi by stálo za úvahu, optat se dodavatele, jestli něco změnil, nebo jaké mají zkušenosti ostatní uživatelé, případně porovnat svůj stav se stavem někoho dalšího, kdo užívá podobně dlouho a má podobné zkušenosti. V momentě, kdy by vám dealer začal nabízet i jiné drogy, asi byste měl své podezření o co opřít. Takto jde však jen o domněnky.
Napadá mne ale jiné vysvětlení. Jde o to, že popis toho, co se vám po posledním užití stalo, odpovídá popisu jednorázové panické ataky. Spouštěčem takové panické ataky může být kde co, u vás to mohla být už jakási vnitřní obava z intenzity prožitku, nebo prostě momentální vnitřní nastavení (stres, nepohoda) nebo samotné užití. Tělo reaguje první (zrychlý se dech, dostaví se hyperventilace, pocity silného bušení srdce, sevřeného hrdla), při uvědomění si toho, že se se mnou něco děje, reaguje člověk i psychicky (často má strach, obavy, že zemře, zalkne se, zadusí, dostane infarkt, praskne mu srdce apod.), někdy člověk omdlí, cítí závrať, začne zvracet apod. Někdy si lidé v panice volají záchranku s tím, že mají infarkt. Když sanitka dojede, nebo už cestou v sanitce, se jim uleví, panika ustoupí a jsou propuštěni domů. Po zrychleném dýchání přichází logicky silné sucho v ústech, to mohlo být ve vaší situaci podepřené i užitím marihuany, zvětšení zorniček bych příčítala také spíše marihuaně.
Co je na panice nepříjemné nejvíce je to, že nevíte, jestli a případně kdy se bude opakovat. Ve vaší situaci bych proto doporučovala s užíváním marihuany opět zcela přestat a vlastně se vyhnout jakýmkoli drogovým experimentům. Ideální by bylo mít někoho, s kým můžete bez obav o všem mluvit. Už to by z vás mohlo velkou část úzkosti sejmout a ulevit vám. Dál bych doporučila dostatek spánku doplněný aktivním odpočinkem a pobytem venku, starání se o sebe (kvalitně se stravovat, dodržovat pitný režim, věnovat se koníčkům, přátelům, rodině, škole/práci atd.).
Předpokládám, že stav odezní a v případě, že se k užívání nevrátíte, vše se samo o sobě srovná. Jestli chcete podpořit regenaraci mozku po užívání marihuany, můžete užívat nějakou dobu piracetam a magne B6, konzultujte v lékárně, co by doporučili. Odpoledne a večery, pokud máte potíže s usínáním a zklidněním, můžete pít meduňku.
Pokud byste neměl nikoho, s kým můžete otevřeně mluvit, nebo kdyby se situace opakovala (byť jen jednou), obraťte se na nejbližší adiktologickou ambulanci, kontakty najdete zde, nebo napište, která větší města jsou vám dobře dostupná.
Budu ráda, když dáte vědět, jestli vás odpověď nějak oslovila, případně jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.