nízký krevní tlak
jakub
Dobrý den chtěl jsem se zeptat jestli je ohrožující život to když mám nízký krevní tlak (nízký krevní tlak máme v rodině a neužívám na něj žádné léky) a občas užiji stimulanty (Extáze, kokain a speed)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
dovolím si v odpovědi citovat kolegu, lékaře-psychiatra:
"Víte, nějaká rizika spojená s usem pervitinu jsou vždy, u lidí s nízkým tlakem jsou přeci jen o něco menší, než u těch s tlakem vysokým. Po pervitinu dochází k vzestupu krevního tlaku. Příliš vysoký krevní tlak může způsobit prasknutí cévy a například mozkovou mrtvici. Tak tohle riziko je přeci jen nižší. Ostatní rizika včetně rizika přetížení srdce, zůstávají zachována. Riziko vzniku psychotické poruchy a závislosti se nemění. No, kdybyste se o tomhle chtěl dozvědět více, tak se zkuste podívat do textů o psychostimulanciích - pervitinu. Stačí? :-)"
- text o pervitinu zde
S pozdravem,
Gabriela Minařík.