Co mám dělat?
Bára
dobry den,minuly patek jsem pozila lsd a houbičky( ctvrtku tripa a 6 hub)...staly se mi neuvěřitelne veci,chytla jsem totalni bad trip a myslela jsem si ze se zblaznim,protoze stav mi poradne zacal az kdyz jsem byla sama,do ty doby co jsem byla s lidma to bylo v poradku a byla jsem v euforii. Kdyz jsem byla sama doma tak jsem zavrela oci a pred ocima mi behaly vzorce a obrazce jak vzniká myšlenka ,ale to bylo v poradku jeste. Potom mi prislo uvedomneni,ze jsme vsichni naprogramovani,ze zijeme jako v nejake hře,nekdo nas ovládá,určuje cokoliv co udelame. ze se vsechno deje furt dokola a ze vlastne je vsechno zbytecny.Ze v obchodě cokoliv koupíme ma v sobe program aby vsichni byli stejny a nenapadlo je premyslet nad tim,ze neco muze byt jinak a ze muzou zit jakkoliv oni chtějí. ze ty programy proste zajišťujou aby byli vsichni stejny. od te doby mi prijde zbytečne cokoliv delat,protoze vlastne nic nema smysl,vsechno je furt dokola a cokoliv co muzes udelat je vlastne uplne k nicemu. prijdu si jako blazen,protoze i skoro tyden po tom co jsem to udelala tomuhle stale verim a nic se mi nechce proste vsechno mi prijde fakt zbytecny. absolutne nevim co s tim mam delat nedokazu se toho přesvědčeni zbavit. nevim jak s timhle dokazu zit cely zivot,to si nedokazu ani nechci představovat.. mate nejake rady? na takovou vec jsem nikdy v zivote prijit nechtela..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Báro,
už je to tedy týden od intoxikace. Netuším, jestli se situace nějak vyvíjí, jestli ano, budu ráda, když informace upřesníte.
Někdy je to holt tak, jak popisujete. Zahrávat si s halucinogeny, houbičkami a lsd, má svá nemalá rizika. Jednou z mnoha možností je zážitek, který popisujete - tedy pocit ztráty smyslu lidské existence a navazující krizi doprovázenou pocity zmaru, zbytečnosti, nesmyslnosti jakéhokoli jednání a činnosti.
Obecná doporučení: neužívat žádné návykové látky, ideálně ani alkohol, rozhodně se vyhnout halucinogenům, tedy jak houbičkám, tak marihuaně apod. Pomoci by mohlo odpoledne a večer popíjet meduňku, aby se vám zlepšilo spaní, zklidnila jste se. A v neposlední řadě by mohlo být užitečné najít si nějakého profesionála, s kterým byste o všem mohla opakovaně zcela otevřeně hovořit. Tedy někoho, komu řeknete i o svých experimentech s houbičkami a lsd. Nemá smysl ono prozření nějak intenzivně popírat nebo vyvracet, lepší je se myšlence otevřít, mluvit o ní, hledat, jak se se situací vyrovnat a dovolit si onu myšlenku integrovat. Mluvím nyní o terapii. Cestu k ní můžete najít přes nejbližší AT poradnu, kontaktní centrum, nebo hledejte doporučení mezi svými známými.
Snad alespoň takto.
Jak jsem psala výše, budu ráda, když se ozvete, jak se situace vyvíjí.
S přáním, aby bylo lépe.
Gabriela Minařík.