Salvia divotvorná(pomoc)
Kamarat
Potrebujem radu.. nedávno si moja blízka priatelka dala šalviu.. vcelku dosť ju to prenieslo do iného stavu.
Stavy mala zhruba 4minúty potom už klesali na intenzite.
Problem je že od vtedy sa necíti normálne. Hovorí že má symptómy ako pri derealizácii/depersonalizacii.
Najprv som si myslel že to má spôsobené najmä jej životným štýlom v posledných dňoch čož bolo to že skoro vôbec nespala, ani pred ani po šalvi, po šalvi išla do tatier, tiež potom veľmi nespala, do toho jej prišla menštruacia..
Nejako som všetko pripisoval že tento spôsob života jej spôsobuje väčšinu tých príznakov lebo mne sa tiež diali podobné veci ale to som len tak nespal dlho a potom mi to prešlo.
Ale u nej to naďalej pretrváva, vždy keď sa zobudí už aj po 9h spánku tak sa cíti ako by bola vo sne a nepamätá si udalosti.
Tak vás chcem požiadať či s tým mal niekto skúsenosť..ak áno prešlo to ako dlho to trvalo? Alebo odbornú pomoc čo s tým?
Ja som z toho dosť zle neviem ako sa jej dá pomôcť..
Hladal som aj na iných fórach ale všade to väčšinou bolo len nejaká psychická vada a pod. Nikde som nenašiel že z dôvodu halucinogenu.
Tak prosím poradte

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kamaráde,
z mého pohledu by bylo nejrozumnější zkusit konzultovat stavy vaší kamarádky přímo s psychiatrem. Ideální by bylo, kdyby se na psychiatra-adiktologa, obrátila přímo kamarádka sama, nebo i za vašeho doprovodu. Ono se takto na dálku velmi těžko diagnostikuje a odhaduje vážnost situaci. Ale v případě, že stav během pár hodin neodezněl, naopak se i po několika dnech stále vrací, bylo by lepší vyhledat pomoc, než jen čekat, až se situace zlepší. Jednak jsou k psychiatrům velmi dlouhé objednací lhůty, druhak se snadno může stát, že člověk situaci zlehčuje, zanedbává, návštěvu odborníka odkládá a zatím se potíže nabalují ... třeba přestane chodit mezi lidi, zavírá se doma, útápí se v úzkostných myšlenkách, propadá depresím, má problémy se spaním, začne je nevhodně řešit pitím alkoholu nebo nějakou medikací apod.. Jakýkoli psychický problém je lepší řešit dříve, než později. Chronické a zanedbané potíže se pak řeší obtížně a často i velmi zdouhavě.
Tušíte, kam by se mohla přítelkyně obrátit? V ČR bych vás odkázala na síť AT ambulancí, případně adiktologických ambulancí a nebo kontaktních center. Kontakty najdete zde.
S pozdravem a přáním,
Gabriela Minařík.