Nevíme co si počít
albina
Dobrý den,žijeme společně s přítelem,dcerou (14) a synem (17). Já i přítel jsme téměř stále v práci (oba pracujeme ve fabrice) a když máme volno, stejně něco pořád zařizujeme. Takže dětem se moc nevěnujeme a to mě dost mrzí. Žijeme v paneláku na sídlišti středně velkého města. Dcera codí do 8.tridy a syn do druháku na učelišti. Syn stále tráví čas ve městě a jelikož má školu třikrát v týdnu až 17 h a my se z práce vracíme v 23h,má mnoho času pro sebe. To samé dcera,ta přijde ze školy v 14h a má do 23h má pré. Je to asi 4 roky co náš syn dělal blbosti jakože přestal chodit do školy,doma tvrdil,že tam chodí a my se to dozvěděli až z telefonátu od učitelky. A doma se ukazoval až po 3 ráno. A dcerka na něj v tu dobu práskla několikrát,že domů chodí až těsně před námi. Potom to ale po roce a pul odeznelo,nastoupil na učňák a první půlroku zase byl v pohodě a pak se to opakovalo,ale to je se dozvěděly až po tom,co nebyl měsíc na praxích. Hulil a chlastal - to jsme věděli,ale měli je prostě moc práce. A tak jsme se zmohli vždy jen na rozhovor,který skončil tím,že syn slíbil,že už to omezí. No vydrželo mu to týden maximálně a repete. V tu dobu na něj i dcera už přestala žalovat,takže jsme si mysleli,že je vše v pořádku no ono ne. Je to 4 měsíce co jsme se dozvěděli,že syn bere pervitin. Mluvili jsme s ním,ale on se bránil tím,že neudělal ale nic a že je to jeho volba atd. No prostě jsme ale byli vyčerpaní. A navíc patříme k těm chudším,takže nějaké drahé terapie a psychology platit či pobyt někde v léčebnách či komunitách si nemůžeme dovolit a navíc nechci aby se to dověděla sociálka a děti mi sebrala, označila mne za matku,která se nezvládne o děti postarat,zavře je do pasťáku a já je budu moci už jen navštěvovat s tím,že si budou myslet,že já jsem je poslala do ústavu a začnou mě nenávidět? To nechci. Já nechci,aby stát zasahoval nějak do našich dětí. Toho se právě bojím. A dcera navíc dělá to samé. Pervitin nevím,ale trávu a alkohol určitě. Prosím jak s nimi mluvit?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
podle toho co píšete, to vypadá, že se situace stále zhoršuje a je třeba to začít řešit. V adiktologických službách jsou poradenské služby bezplatné, takže se nebojte na nějaké obrátit, peníze nepotřebujete. Také se nebojte, že by někdo z pracovníků hlásil na OSPOD, že jste služby využili, veškerý personál je vázán mlčenlivostí (stejně jako lékaři) a etickým kodexem. Kdyby se někdy v budoucnu OSPOD dozvěděl (např.hlášením ze školy), že má syn potíže, bylo by mu jen ku prospěchu, že své problémy s drogami řeší v nějaké odborné službě).
Napište mi, jaká větší města máte poblíž, pošlu Vám kontakt na zařízení, kde se můžete bezplatně a nezávazně poradit.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová