Dýchání
Ulbricht
Dobrý den, poslední týden jsem šňupal kofein a nyní nemohu dýchat nosem, nadechnout se mohu pouze po použití nosního spreje, nevíte o co může jít? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Ulbrichte, zdravím Vás,
díky za důvěru. Šňupáním kofeinu jste si podle všeho podráždil a poškodil nosní sliznici. Co se Vám děje, je naprosto běžné, vyloučit nelze ani vážnější komplikace a zřejmě k tomu navíc máte dispozice.
Rozumějte, nos není na šňupání drog, ani dalších látek uzpůsoben, k čemu naopak je, jistě víte...
Poškozená a podrážděná nosní sliznice navíc ztrácí svůj "ochranný povlak", takže je pak velmi snadné nakazit se a onemocnět respiračními a dalšími nemocemi, Covid nevyjímaje.
Doporučuji Vám tedy rozumnět zkušenosti tak, že tento způsob aplikace, ani užívání čistého kofeinu, není pro Vás to pravé ořechové a Váš organizmus, tělo i psychika ho odmítá, brání se mu.
Znamená to, že pokud se bez kofeinu neobejdete, měl byste dát přednost prosté kávě v rozumném množství.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.