kámoška bere
dennys
Dobrý den,já vím,že to není až tak úplně moje věc,ale znám holku - je to moje hodně dobrá kámoška a tak nějak no prostě ji znám už 6 let skoro. Byla v naší partě už od 8.třídy. V 9.třídě už byla jiná - pořád k nám patřila a byvily jsme se atd.,ale později už ne tolik. Přestala se s náma stýkat. Když jsme ji psaly proč už týdrn není ve škole,tak nám odpověděla něco v tom smyslu,že je nemocná. Přitom jsme ji vsichni videli flakat se po meste s nejakyma smažkama. Prestala s nama chodit kamkoli. Do skoly taky prestala chodit a nase konverzace se omezila jen na to,že z nás tahala prachy a cigára. A občas teda přišla esi nechcem práska nebo se napít,ne díky. Byla na squatu. Otrhanec. Několikrát jsme ji viděli na místním placu se sakem tecka na hlave nebo to brko mela v puse vzdycky kdyz sme ji videli. Dela mi to starost. Protoze posledni rok kdyz ji vidime je na nas hnusna a pak si z nas dela srandu s ostatnima fetakama co se smejou jak blbý. Už nás to štve všechny. Když s ni chceme mluvit,tak nas pošle do pr**** a když toho nenecháme a mluvíme dál příde nakej z tech jejich novejch vyfetovanej pratel s tim,ze nam rozbije tlamy a tak dále. Mě pod krkem ten chlap chytnul už. Furt má problémy s fízlama a kdyz nenastoupila pak na stredni,tak se nase cesty uplne rozesli. Byla proste pryc. Kolikrat sme videli jeji rozpichany ruce a to ze lezela po lavičkách sjetá toulenem sme taky videli vsichni,ale po tehlech potyckach uz mame strach ji jakokoli oslovovat. Ty lidi kolem ní sou děsný. Prej vaří a to,že každej pátek stála pred lekarnou nebo to ze za nama nejednou pribehla jestli ji koupime norofen ze nam da prachy a ze jeji obcanka uz se neda pouzit nebo co. No kdyz jsem odmítl,tak byla zlá a tak jsem pak nakonec jen vzdycky prisel do lekarny leky ji koupil a odešel. Dělala nám to všem,ale pak lidi označovali za fetky i nás. Ale prostě mě to štve hlavně proto,že se me na ni obcas pcr pta a volala mi kvuli ni parkrat. Uz nevim jak dal. Ja bych ji rad pomohl,ale ona no. V teto situaci kdy ma pred sebou cigoše,kterej mi chce rozbít hubu když na ni jen trochu zvýším hlas...je to proste slozity. Prosim jak ji presvedcit?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy o kamarádku, jsou zcela na místě. Nepíšete, kolik je Vám a kamarádce let, abychom mohli odpověď lépe zacílit.
Účinně pomáhat lidem, kteří užívají drogy lze pouze tehdy pokud o pomoc stojí. Dokud oni sami nevyhodnotí své užívání, jako problém, který chtějí řešit a nezačnou podnikat konkrétní kroky k uzdravení, nezmění se nic, i kdyby se zbytek světa svlékl z kůže a rozkrájel na kousíčky.
Lze však podpořit motivaci takto zasažených nešťastníků tím, že drogy návykové látky neužíváme a dokážeme být šťastni, žít spokojený, férový život a i bez drog si ho v radosti užívat, zároveň čelit a zvládat potíže a problémy, které každodenní život přináši.
To není úplně snadné, viďte?
Doporučuji Vám kamarádce říci, že ji máte rád, že Vám není lhostejná a záleží Vám na ní. Že o ni máte strach. Poté z kontaktu ustoupit, žít vlastní život a kultivovat svůj osobnostní růst. Nemusí to zabrat hned, ale v kamarádce se může Vaše sdělení uložit a zafungovat v pravý čas, případně jí předat kontakty na nejbližší kontaktní centra, terénní programy, adiktologické ambulance, AT poradny, nebo další zařízení, které poskytují podporu, pomoc a další bezplatné služby uživatelům návykových látek.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete Vy, nebo ještě lépe kamarádka, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.