Otěhotnění
Venda
Dobrý den, chci se zeptat, za jak dlouho je tělo dostatečně zregenerované k otěhotnění, když jsem 5 let užívala pervitin. Za odpověď předem děkuji. V.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Vendy,
rozhodně je dobře, že píšete a sháníte si informace. Uvádíte, že jste pět let užívala pervitin, ale neuvádíte, jak dlouho ho již neberete, pokud jste přestala.
Samozřejmě nejvhodnější je být od drog co nejdéle. Čím déle, tím lépe. Nejenom, že se organismus vyčistí a celkově zregeneruje, podstatná je i psychická stránka a odolnost. Ta dostává užíváním drog dost zabrat. Na to navazují sociální schopnosti, které mohou také pokulhávat, díky životu s drogou. Na což se zase nabalují další záležitosti, jak je pak daná osoba schopna obstát v životě celkově.
Tady nejde jen o to porodit zdravé dítě, bez toho, aby si během těhotenství nevytvořilo návyk na užívanou látku nebo aby nebyl plod konzumací poškozen. Jde také a to především, aby se dítě narodilo do připraveného prostředí, vytvořeného bezpečného zázemí a mělo rodiče, kteří budou schopni v rodičovské roli obstát. To není úplně snadné pro kohokoliv, i pro lidi, kteří problém s drogami nikdy neměli.
Proto bych doporučila nejdříve se dát celkově do pořádku. Užívat 5 let pervitin není zrovna krátká doba. Rozhodně nechci Vaše odhodlání nijak snižovat, ale přece jenom, život s drogami nijak zvlášť jednoduchý není, stejně tak není jednoduché se jich vzdát.
Netuším, jak je na tom potencionální otec, zda je také uživatel (?). Zda máte kde bydlet, pravidelný příjem atd...
Také netuším, kde žijete. Pokud byste měla zájem toto vše více a konkrétněji probrat v osobním kontaktu (což bylo rozumné), mohla byste se (pokud jste z Prahy) obrátit na jedno z našich zařízení a tam vše nezávisle konzultovat. Jde o bezplatné a nezávislé služby. Můžete se pouze přijít poradit a pak se dál svobodně rozhodnout, zda případně dalších služeb využijte či nikoliv.
Bylo by to pro Vás přijatelné?
Určitě se ještě ozvěte a klidně o celé situaci napište více (jde využít i skrytá poznámka, která není součástí veřejné části webu).
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová