houby
Mark_wayne
Zdravím,rád bych se zeptal:
V odpovědích zde často uvádíte, že při opakovaném častém užívání lysohlávek můžete skončit v blázinci. Jak to myslíte, tj, je 4x 15 hub za 14 dní dost aby se skončilo v blázinci jak říkáte? A dále: Pokud jsem před rokem měl badtrip z dávky cca 120 hub, je možné aby se mi po roce při stresovém období spustila posttraumatická stresová porucha, můžou se 2 roky po užití lysohlávek projevovat třeba hodinové flashbacky, nebo se jedná o derealizaci ze stresu?
Díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Marku,
víte, ona spousta věcí v oblasti drog funguje hodně individuálně. Jsou lidé, co se "zblázní" i bez houbiček. Někomu stačí jedna a někoho do blázince nedožene ani opakované užití většího množství. Samosebou s frekvencí a množstvím to riziko roste.
Všechno, co popisujete - nástup postraumatické stresové poruchy, flashbacky, které trvají déle než pár minut - může s užíváním souviset, ale také nemusí. Ona se ta přičina zpětně velmi těžko odhaduje a vysledovává, kor když je mezi událostmi delší časový rozestup, a když nemáte dostatečně přesný a podrobný obrázek a průběhu. Samosebou - čím podobnější zážitky máte nebo se propojují, tím spíš spolu nějak souvisí, ale takhle na dálku těžko soudit. Vyhodnocení může udělat někdy až po několika setkáních třeba adiktolog-psychiatr. Napadlo vás se na někoho s těmito obtížemi obrátit? Přeci jenom mít posttraumatickou stresovou poruchu a hodinové flashbacky už by si odbornou pomoc zasloužilo, nemyslíte?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.