přítelkyně a perník
Boby
Dobrý den,
Ještě než začnu,tak chci uvést pár věcí: s partnerkou spolu jsme 5 let. Měli jsme mezitím takovou půlroční pauzu kdy jsme oba smažily jak šílení,ale každej zvlášť. Já osobně tedy hulím a na akci nebo na party si dam extošku a v houbičky v sezóně si dám taky. Když jsme se poznaly (před 7 lety - me bylo 25 a jí 23) jsme oba braly ve velkým. Když sme spolu začali pak chodit,byly jsme na ulici v tý době oba a braly jsme pervitim občas ketamin tak 3 - 4x do týdne. Po dvou letech co sme spolu byly sme měli právě to odloučení kdy sme jak říkám - 2 gramy matra na den v kuse třeba 14 dní,pak 3 dny pauza pak zase. Ruleta prostě. Pak sme se k sobe zase vratili a rekly sme si,ze to omezime. Pak sme braly tak kazdej patek jenom. Takhle to bylo pul roku pak sme si pronajali byt (kterej mame doted). No pak sme měli zase takovej výživnější rok,ale byt sme si udržely. No a poslední rok a půl sme jen hulili trávu a jak říkám sme si občas daly tu kouli. Ale pak (dva mesice zpatky) prinesla pernik a ze by sme si mohli dat no. Ja sem teda odmítnout nedokázal tak sem si dal taky no. Ale už jen nosem. Pak byl zase měsíc pokoj od pervitinu no a přítelkyne poslední měsíc právě hodně smaží - beze mne. Jako domu chodi,ale zase je vyjeta. Hadame se kvuli tomu,ale vzdycky kdyz reknu,ze by uz mela prestat,tak vyrukuje s tim,ze at si vzpomenu na naše začátky,protože my sme se právě seznámil krz piko atd. Štve mě to. Štve mě to hodně,protože už prostě mě ten perník ani nebaví a při pohledu na to jak něco drmolí sjetá tak mám pak takovýto že si chci dát taky,páč proste strizlivej to sledovat nebudu atd. Chtel bych,aby prestala,protoze ja znova zacit nechci a vim,ze kdyby mi zase podstrcila ten bosak az pod papuli tak bych si dal a pak smazil 3 dny vkuse protoze napasnost atd..... Do lecebny ji tahat nechci a ona o nejaky abstinenci nechce ani slyšet. Je neco co by ji presvedsilo nebo uz to nema cenu?

Odpověděl: Amrit Sen
Boby, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši náročnou situaci. Do i kdybyste přítelkyni do léčebny, jak píšete, do léčebny přitáhnul, nemělo by to smysl. Za prvé by ji proti její vůli nepřijali, za druhé, léčba, pokud nejde o vlastní rozhodnutí v touze uzdravit se, prostě nefunguje.
Máte dvě možnosti. Zůstat s partnerkou, která s užíváním drog přestat nehodlá a ani nechce, dříve, či později se "připojit" a užívat první ligu s tím, že se vtah časem stejně rozpadne, počítat s mnoha osobními, sociálními i zdravotními problémy, které se budou jen prohlubovat, nebo ze vztahu odejít a začít dělat něco užitečného pro sebe, vlastní úzdravu a osobnostní růst.
Pokud se nedokážete rozhodnout, ale i tak, Vám rozhodně doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek a jejich blízkým, tedy do adiktologické ambulance, AT poradny nebo kontního centra a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Při něm, po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe a přítelkyni podniknout, případně se domluvit na dalším, bez závazků, bezplatně i anonymně.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Můžete také volat na Poradenskou linku SANANIM, která je v provozu každý všední den od 13 do 17 hodin a kterou provozují pracovníci našeho kontaktního centra, kteří Vám poradí, předají kontakty, nebo Vás mohou přímo objednat do našeho smíchovského Káčka: +420 602 666 415
Přeji Vám i přítelkyni vše dobré,
hodně štěstí, Amrit Sen.