Darování plasmy a opiáty
Ajajaj
Dobrý den, jsem pravidelným dárcem plasmy, momentálně jsem ale vyzkoušel opiát, konkrétně dextrometorfan. Další plasmu jdu darovat až za 10 dnů, je možné ji darovat, nebo ne?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodnout se tímto způsobem pomáhat je velice hezké. Také je rozumné si předem obstarat informace. Toho si velmi cením. Pokud jste se rozhodl k dárcovství, tak jednak musíte splňovat určité požadavky, které jsou na dárce kladené. Můžete prostudovat info například zde: http://www.darujzivot.cz/podminky-vstupu.php
Konkrétní dotazy na toto téma můžete zjistit prostřednictvím emailu pro případné dárce: darci@medicon.cz nebo na telefonních číslech 261 362 359, 261 363 383.
Pokud podmínky splňujete a cítíte se po fyzické stránce zdráv, měl byste určitě před samotným dárcovstvím abstinovat.
Doporučuji před případným darováním být co nejdéle čistý - čím déle, tím lépe.
Samozřejmě, že kdyby nastala nějaká opravdu akutní situace týkající se blízké osoby, tak tam by byla na místě konzultace s otevřenou komunikací se zdravotním personálem daného pracoviště.
Stačí to takto?
S pozdravem, MK