Drogy
Komárek367
Zdravím, mam né moc chytrý dotaz. Je možné že se může u člověka projevovat závislost jen když je opilí? Kamarád si nikdy nic nedal za střízliva a ani nemá potřebu ale jak se napije tak je to závislák. Ale závislost na alkoholu se zapřít nedá

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. člověk, ať už závislý, či nikoli, po požití alkoholu, tím spíš v opilosti, ztrácí zábrany a to se může projevovat různě. Závislým, ať už usilují o abstinenci, či ne, se však častěji, než zdravým lidem stává, že sáhnou po droze. To je také, kromě jiného, jedním z důvodů, proč lidem závislým na nealkoholových drogách doporučujeme, pokud chtějí abstinovat, aby se vyhnuli všem návykovým látkám, alkohol nevyjímaje.
Jestli správně chápu, píšete o člověku, který má být závislý na alkoholu, pak je ale nejspíš pod vlivem natolik často, že mu na střízlivost od alkoholu, nebo od drog, nezbyde moč času. Opravte mně, jestli se pletu.
Setkáváme se s mnoha lidmi, kteří v horizontu času, podle situace a okolností, oscilují mezi alkoholem a další drogou, nebo drogami a jsou závislí na "ládování se čímkoli, co hází", často vším dohromady. Bohoužel až přílš mnoho takových nešťastníků předčasně umírá.
Stačí takto?
Přeji Vám i dotyčnému člověku vše dobré,
Amrit Sen.