rada
Lucka
DObrý den,
jak postupovat, když vím, že dítě bere drogy?
Namotal se blbé party, a bez venku nevydrží ani jeden den. Myslíte, že je dobré dávat zaracha nebo sebrat mobil? Začal jen díky tomu, že má blbé okolí.
Co byste radili?
děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Lucko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Prvním krokem, který byste měla podniknout je vyhledat odbornou podporu a pomoc, konzultovat situaci osobně s pracovníky služeb, posytujících poradenství a další bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek, teprve od toho se může odvíjet další... Do té doby buďte opatrná a zkuste jednat uvážlivě s rozumem v hrsti, mluvte o tom, jak s potomkem, také s někým z blízkých a okruhu rodiny, nezůstávejte v náročné situaci sama.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby a domluvit si termín schůzky.
Při něm, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak postupovat, jak s dítětem komunikovat a podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám a kontaktu s odborníky, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat, aby se situace ještě více nezkomplikovala, aby se vytvořilo příhodné prostředí v nadějí ke změně.
Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný dalšímu, ve vztahu k dítěti, které užívá drogy to platí dvojnásob, takže tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu, jste především Vy. Bylo by nešťastné rozbourat komunikační kanál s dítětem a připravit se možná o zbytky vzájemné důvěry...
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné poradny:
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Podrobnější informace o zařízení, poskytovaných službách a o tom, jak pracuje:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Další možností je volat na Poradenskou linku Kontaktního centra SANANIM, každý všední den, mezi 13 a 17 hodinou: +420 602 666 415
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Není čas otálet, jednejte. Přeji Vám i dítěti vše dobré,
Amrit Sen.