začínající drogová závislost
Billy
Dobrý den, co dělat když mi dítě říká že je v pořádku, že nepotřebuje pomoci, i když vím, že bere drogy a dokonce test byl pozitivní..ale on říká, že test lže. Je možný ho vzít k někomu, kde mu provedou nějakou terapii a zjistí se jak je doopravdy na tom?
děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Billy, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, je jistě na místě. Doporučuji Vám ale aspoň v rámci možností zachovat chladnou hlavu a dříve, než začnete cokoli dalšího podnikat a syna někam proti jeho vůli vláčet, poradit se s odborníky při osobním setkání.
Znamená to zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky. Ať půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo odbobný typ služby, zvolíte správně, podporu, pomoc a informace potřebujete v tomto čase především Vy.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak postupovat a situaci řešit. Nepíšete nic o tom, kolik je synovi let, kdy jste si problému všiml, ani o jaké drogy by mělo jít.
Dozvíte se, jak se synem komunikovat, aby se před zbytky pošramocené důvěry nezabouchly dveře, jak můžete podpořit jeho motivaci ke kontaktu s odborníky a jakých chyb se rozhodně vyvarovat.
Je moc fajn, že píšete, protože bohužel příliš mnoho rodičů s podobnou zkušeností, byť s nejlepšími úmysly, napáchá chybně volenými zásahy víc škod, než užitku.
Odborníci Vás také nasměrují a předají kontakty, na koho se se synem obrátit, kam by měl syn, nebo oba společně, případně zajít.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné poradny:
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Podrobnější informace o zařízení, poskytovaných službách a o tom, jak pracuje:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Další možností je volat na Poradenskou linku Kontaktního centra SANANIM, každý všední den, mezi 13 a 17 hodinou: +420 602 666 415
Stačí zatím takto?
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak situaci prožíváte, jak se vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i synovi vše dobré, držím palce!
Amrit Sen