Perník mi začíná ovládat život
Crystal
Hezký den vám přeji,
Užívám od srpna pervitin a měla jsem doposud tak 12 dávek. Zezačátku jsem si dávala po třech týdnech, pak jednou za 14 dní, pak jednou za týden, a teď už třeba klidně 2 dny za sebou frčím.
Děsí mě ta rychle se rozvíjející závislost. Za poslední týden jsem za piko utratila 800 kč. A to jsem z těch peněz měla původně koupit novou peněženku, jelikož stará se rozpadla, a nosím radši peníze v kapse, jen aby zbylo dost peněz na další čáru.
Taky jsem z těch peněz měla koupit barvu na vlasy, jelikož začínám mít viditelné odrosty. Kdybych nefetovala, mela jsem už vlasy dávno čerstvě obarvené
Pomalu začíná perník mít větší moc on nade mnou, než já nad ním. Nelíbí se mi ta prioritizace a to že se můj svět začíná točit jen kolem těchto bílých krystalků.
Je tohle už závislost? Jak se mám více ovládat a nedávat si tak často? Jaký koníček by pomohl?
Začala jsem užívat kvůli depresím.
Děkuji za odpověď a názor :)

Odpověděl: Amrit Sen
Crastal, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Stojíte na samém okraji propasti a máte, zatím, ještě zdravý náhled na sebe samou. Pocity a signály, které zmiňujete, čtete správně. Rozumím tomu tak, že rozeznáváte nebezpečí a to, že jste více, než nakročila cestu pádu, který dokud člověk nezemře, nemá dno, ale přestat užívat se Vám nechce, nebo to nedokážete, děsí Vás skutečnost, že začínáte dávat přednost pervitinu a jeho užití před vším ostatním...opravte mě, jestli se pletu.
Jestli jste závislá, nevím. Co je však jisté, že pokud nepřehodíte výhybku a směr, velmi brzy budete.
Doporučuji Vám, dokud jste ještě schopna sebereflexe, vyhledat odbornou podporu, bezplatně, nezávazně a budete li si přát, zcela anonymně.
Máte někoho blízkého mimo okruh uživatelů drog, se kterým o tom, co prožíváte, můžete mluvit? Nekoho z rodiny, přátel, komu se můžete bezpečně svěřit? Udělejte to, uleví se Vám.
Zároveň zavolejte do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek a domluvte si termín schůzky. Dostane se Vám pochopení, přijetí bez předsuků, podporu a pomoc, pokud projevíte zájem a budete li ji potřebovat.  Získáte užitečné informace, zkušení pracovníci Vám doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout k radostnějšímu životu, bez šalebných berliček.
Odpusťte, neznám Vás, neznám Váš příběh, ani životní kontext, abych si troufl doporučovat koníčky, které sice mohou významně pomoci, ale samy o sobě Vás nezachrání. I o tom si můžete s pracovníky adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobné bezplatné služby, popovídat.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlite, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Další možností je volat naši Poradenskou linku SANANIM, která je v provozu každý všední den, od 13 do 15 hodin: +420 602 666 415
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/pervitin/
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.angelfire.com/in/freelife/piko.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Jsme tu pro Vás, držíme palce,
Amrit Sen.