Problémy se sexem
Zuza
Dobrý den, mám takový problém. Žiju s přítelem rok a půl. Po půl roce vztahu jsem ujistila, že je už několik let zavysli na pervitinu (kouřil denně z alobalu) po dalším půl roce přítel s užíváním skončil, díky dlouhým nočním hovorům a přesvědčováním se nám to podařilo. Nechci zde o tom dlouze mluvit. Prostě momentálně je přítel 3mesice čistý, bez drog, občas si zakouří jen marihuanu. Náš problém je v tom, že přítel ztratil chuť na sex. Nejlépe by mu asi bylo úplně bez sexu. Když už k tomu dojde, tak je to otázka pár minut a já si ještě připadám, jako bych ho k tomu nutila. Když o tom spolu mluvíme, tak mi řekne, že měl sex vždy jen na drogách a teď, že na to prostě nemá chuť a je na to líný. Nevím jak to řešit a mám strach, aby se mu to ještě více stálým mluvením nezprotivilo. Ze začátku jsem měla i pocity, že pro něj nejsem dost přitažlivá a ponižovalo mě si o sex říkat, nebo se nak vnucovat. Bojím se, aby se tím náš vztah nepokazil. Jinak je nám spolu krásně, říká jak mě miluje a i se tak chová. Jen ten sex je velká překážka. A já nechci být ve 48letech bez sexu a ani si hledat někoho na sex. Prosím o radu,jak to řešit. K lékaři samozřejmě jít nechce, to jsem mu už také navrhovala. Předem moc děkuji a přeji hezký den Z.R

Odpověděl: Amrit Sen
Zuzo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení a obavy, těžko říci, jak se bude situace vyvíjet. Oba máte můj obdiv a respekt, že držíte. Co se Vám ve vztahu děje, není nijak neobvyklé, tím spíš člověku, který znal dlouhé roky sex jen na pervitinu.
Rekonvalescense a ukotvení organizmu, těla i psychiky ve zdravějším módu bez drog, nějakou dobu trvá a je to zcela individuální.
Doporučuji Vám o tom mluvit. Pokud komunikace s partnerem v tomto ohledu vázne, můžete se objednat, ať už společně, nebo vy sama, k poradenskému pohovoru s odborníkem specialistou a tím by měl být buď psychiatr - adiktolog, nebo sexuolog.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený specialista, ať už psychiatr působící v adiktologické ambulaci, nebo poradně, nebo ordinující sexuolog, doporučí, jak ji řešit, co konkrétně můžete pro sebe, vztah i partnera podniknout, jak s ním komunikovat a jak můžete podpořit jeho motivaci ke kontaktu s odborníky.
Zkuste být trpělivá a zatím netlačit na pilu, nezapomínejte však na sebe a vlastní potřeby, které se nejspíš neomezují jen na ty sexuální. Netuším, jak spokojená jste byla ve vztahu, když partner užíval drogy, ze zkušenosti předpokládám, že měl řadu trhlin. Partner si určitě zaslouží podporu v abstinenci, otázkou zůstává, jakou a nakolik zásadní roli v ní máte mít Vy...
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné adiktologické služby, které mohou být poskytovány i anonymně, obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama/sami, se dozvíte na stránkách naší porafdny, v rubrice Kontaktyhttp://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Předpokládám, že šikovného sexuologa, působícího v oblasti, si dokážete vyhledat sama/i.
Píšete, že máte strah, aby partnera Vaše naléhání neodrazovalo, uvažujete správně, i o tom máte příležitost s odborníkem mluvit. Existuje riziko, že byste mohla přílišným nátlakem partnerovi sex bez drog nejen protivit, ale podpořit, aby se k užívání drog vrátil.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.vice.com/cs/read/sex-na-drogach
http://drogy.org/index.php/pervitin/pervitin-a-sex
http://old.planovanirodiny.cz/view.php?cisloclanku=2009111803
http://www.predcasna-ejakulace.cz/drogy-ovlivnuji-delku-sexu/
http://www.drogmem.cz/sub/memy/sex-na-ilegalnich-drogach/
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/69/58/Sex-na-drogach
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/418/sexualita-a-drogy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/57/muzi-zeny-drogy-a-sex.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/115/dekontaminace-i_2010-sex.html
http://docplayer.cz/996226-Sexualita-drogy-sbornik-odborne-konference-praha-31-brezna-1-dubna-2011.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná, jsme tu pro Vás.
Přeji Vám i partnerovi vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.