Rada
Nikyy255
Zdravím Vás,potřebuju poradit nechce se mi to celé vypisovat.Mam syna bývám s rodiči o Vánocích jsem byla opět na detoxu v Kromerizi a beru i.v. pervitin chodim a miluju vařiče rozjela jsem se 27.4.2020 a zas jsem ve fázi kdy už to neovládám vlastně jsem to nikdy neovládala ale ty začátky se vždy dají ustát chodila jsem i do práce abstinovala mezitím.Acpak se tak rozjela co chodím s ním že už to nedávám.Zapinam nic mě nebaví nevěnují se moc hlavně synovi už to nejsem zase já a to je 9 let furt dokola byla jsem i na léčení.Beru na to antidepresiva neuroli atd...z toho mi jebe a a teď zas ty antidepresiva neužívám a fakt je to stav kdy nevydržím sama se sebou v hlave,takže jedné zas detox fakt mě to nebaví.Nemam práci nic vše mě sere.A ten vztah mě strašně nabíjí ale nevím začínáme se hadat nadávat.A nebo odjet pracovat daleko od všeho ale můj syn to je jedine co mě drží tady.Ja nevím Jak začít jsem zmatená a nešťastná beru denně a dnes jsem nic neměla jedu větší dávky.Vycitam si to a trápí ale nejde mi přestat v tomto prostředí.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Nikky,
díky, že znovu píšete. Podařilo se mi dohledat dotazy z minulého roku (druhá polovina roku 2019) a z letošního roku (květen 2020), kdy jste byla - zdá se mi - v podobné situaci. Psala jste, že se znovu rozjíždíte, relapsujete a nedaří se vám užívání zastavit. I tehdy jste bydlela u rodičů, zmiňovala jste syna a rblížící se oud, několik léčeb, další psychické problémy, v té době jste měla i nějakou dobu práci. Nyní jste bez práce, za přítele máte uživatele, resp. vařiče. Jak kdybyste se i přes všechny léčby a pokusy o vysazení stále točila v začarovaném kruhu, ze kterého se vám nedaří vystoupit. Netuším, jak hodnotíte pokusy o léčbu, v čem myslíte, že spočívá to, že se vám po léčbě nedaří dlouhodoběji abstinovat, jak dlouhá léčba byla, jak si vysvětlujete následné relapsy. Nepíšete nic podrobnějšího ani o léčbách, ani o následném doléčování, nebo terapii, která by v případě, že se stále točíte v kruhu, nejspíš byla na místě. A sama pojmenováváte i to, že se vám v prostředí, kde takto fungujete, nedaří s užíváním přestat.
Nikky, je velmi obtížné na dálku, bez znalosti všech podrobností, někomu radit. I proto se domnívám, že by bylo dobré, abyste se obrátila na adiktologickou ambulanci nebo kontaktní centrum, které máte v blízkosti a kam byste mohla nějakou dobu docházet a zvážit, jaké máte možnosti. Co říkáte, dávalo by vám to smysl? Víte, kam se obracet a kde takové zařízení najdete? Pokud ne, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, pošlu kontakty.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.