markéta kordova
Jája
D den ,jak začít ...
Je mi blbě ,mám depku ,mám opět rozsekany uz 3 den a v noci nemůžu spát ...
jak se řeší tyhle stavy ,mám začít chlastat ,nebo zkusit drogy a pochopit ?...co vlastně ?
Měla jsem narozeniny ,po roce přes facebook mi syn popřál a začali jsme si trochu psát ,teď lituju .
Co jsem se vlastně dozvěděla ? žádná pokora ,omluva ani me ani příteli ,vyprávění o tom ze spí u kámoše občas u ty problémové holky s kterou jsou proflakly po celým městě ,kdy na ne lidi volají hlídku a jeho odváží z bytu pryč ,sám to takto přiznává a neopomene dodat ze on je ten správný hrdina ze policie ho chápe ,fandí mu div s nim nejdou na pivo ,,,,jenom zasnu ...stále vzrůstají dluhy na soc a zdráv ,a pokuty v metru, on vám začne psát o spoustě rodičů kteří stojí za svým synem ,platí mu dluhy ,byt chystají mu svačinu a cigarety na každý den ,o spoustě rodičů který syn zmlátil ukrad auto ap příběhy a ze je mu líto ze já taková nejsem ...,když jsem namitla co vše a kolik šanci dostal plus zaplacení dluhu mým přítelem ,plus to ze dostal byt který sem zařídila a vse podelal ,když cokoliv namitnu ,píše ze debata nemá cenu ...
Pak ze spí na zemi ze nemá postel a ať zavolám nemá kredit ,vzápětí vám říká ze pracuje ((to opravdu nelze )) a pracuje za 2000 na den jede i do Prahy ...když tedy namitnu proč nema kredit a postel když vydelava tolik ...nemá co říct ,vždy dodá ze drogy nebere ,.
Mám u policie známého dál mi náhled spisu ,samé přestupky opět chycen v autě bez ridicaku, pozitivní na metanfetamin a amfetamin, ale on bude tvrdit ze nic nebere .
Je to hrozne se dívat na pád na dno vlastního syna ,vědět ze bude jen luzr schazejici se se stejnou sebrankou, bez chození k lékařům jako zubař a celkova péče kterou člověk potřebuje ,s dluhy které uz nikdy nezaplatí co když se mu něco stane kdo a kde ho osetri ...vůbec nemyslí na nic dopředu ,a teď ještě ta pověst kterou ma ,vlastně mi řekl ze to co se dělo tady u nás se děje tam ,ale opět dodá ze všichni jsou při něm ,lidé z baráku ,policie ,...je to takový psaní ,takový sled zpráv ze vám jde hlava kolem ...a teď nevím co s tím ,jak na to přestat myslet ...
Myslela jsem ze ho pozvu na vánoce ,ale ...bojím se scén ,bojím se být tu s nim sama ,bojím se co lidi v baráku s kým zase vyvolá konflikt ....
Asi mi stejně pomocí nemůžete, když se sverim at uz je to přítel ,či sousedka slyším jen jedno ,odrizni ho ,nekomunikuj ,nepis ...
Jsem z toho vážně na sr. ..
Prosím poraďte mi ,děkuji ,přeju lepší dny než mám ja .J.

Odpověděl: Markéta Kordová
Jájo, opět Vás zdravím,
omlouvám se za opožděnou odpověď.
Je mi moc líto, že se situace kolem syna nelepší a Vy se stále trápíte. Asi je Vám jasné, že začít pít nebo brát drogy, abyste lépe pochopila, co se s ním děje, není dobrý nápad. Ale chápu, že v zoufalé situaci nás, lidi, napadají různé zoufalé myšlenky...
Opět zmiňujete pokus o komunikaci a očekávání pokory, omluvy, alespoň malinký záblesk pozitivní změny. Opět se Vám to nedostalo. Vzpomínám si, že při naší poslední komunikaci jste psala o něčem velmi podobném. Chápu, že stále v sobě nosíte a udržujete naději, že se syn jednou změní a zase najdete k sobě cestu...
Přítel, sousedka, Vám doporučují neudržovat se synem kontakt, asi do celé situace vidí více než si já touto formou kontaktu, protože v tom jsou s Vámi, nablízko. Ale co si dobře vzpomínám, že když jste se synem v kontaktu nebyla, psala jste průběžně, že se cítíte lépe a dokázala jste si momenty i život užít, bez toho, abyste stále myslela jen na to, co řekl nebo psal syn...
Zda ho pozvat na Vánoce, je otázkou. Neumím Vám na to odpovědět, promiňte. Ale zkuste si vzpomenout, co všechno jste prožívala, prožíváte, co Vás trápilo a trápí (nevhodné chování syna vůči Vám a partnerovi, scénky, ostuda, policie, dluhy, byt a jeho zařízení bez známky vděku + plno dalších věcí, které jste při naší komunikaci zmínila)...
Sama uvádíte, že syn stále není schopen náhledu, natož pokory, omluvy a nějaké změny k lepšímu. Možná by společné Vánoce byli lepší, až tohoto bude schopen, ale je to samozřejmě na Vás...
Pokud byste stála setkat se znovu s kolegyní Mgr. Čtrnáctou u nás v Poradně pro rodiče a více podrobněji to zkonzultovala, mohu Vám setkání zprostředkovat. Takto zvažte a dejte vědět.
Mějte se zatím hezky, přeji Vám dostatek sil!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová