odpověd pro Jiří Tupý
red bull
dobrý den,
zatím se mi abstinence daří, ve vaší odpovědi mi doporučujete konzultaci s odborníkem.
přiznávám, že to není lehké, první týden byl celkem těžký, ale chutě jsou mírnější, než předchozích pár dní, které byly pro mě velkou zkouškou a vím, že bez odborné pomoci to nebude lehké, proto mám na vás další otázku..
když budu navštěvovat nějakého odborníka, který se zabývá problematikou drog apod..budu někde veden??
takhle..nechci, aby se semnou drogová minulost táhla v papírech...vím jak naše úřady dokáži i po dvaceti letech tohle vytáhnout třeba u soudu apod...s drogovou minulosti se nežije skvěle..např.. to může být zneužito u soudu apod..proto se obávám návštěvy odborníka...moc dobré vím, že v budoucnu bych toho mohl litovat..je to nálepka, která by se semnou táhla celý život a nikdy nevíte, co se může stát at už se jedná o naše justiční rozhodování apod..vždycky vám to může jenom uškodit...tak proto se obávám návštěvy odborníka, takže pokud je to naprosto anonymní, tak bych s tím problém neměl.
děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jiří Tupý
Zdravíme Vás,
jsme rádi, že jste o sobě dal opět vědět a zejména že setrváváte u svého rozhodnutí přestat s pervitinem. První dny abstinence byly nejtěžší - to tak bývá. Píšete, že s postupem času jsou chutě mírnější. Věřte, že i nadále budou slábnout. Na druhou stranu někdy s tím, jak slábnou chutě, slábne také ostražitost k rizikovým situacím a někdy také motivace. Proto je dobré léčbu nepodcenit. S oním odborníkem se můžete mimo jiného zaměřit také na prevenci relapsu a recidivy.
Co Vám nejvíce pomáhá při těchto prvních dnech a týdnech abstinence? Jaké konkrétní změny jste v životě udělal a jaké ještě plánujete udělat? Sdílíte svou aktuální situaci s někým blízkým?
Zní to tak, že byste si rád nechal pomoci, s někým si o všem promluvil, ale máte obavy, abyste si tím nějak neuškodil, i když třeba v daleké budoucnosti. Vašim obavám rozumíme. Chceme Vás však uklidnit - adiktologické služby jsou zde pro Vás, nikoliv proti Vám. Jejich cílem rozhodně není jakkoliv Vám uškodit, nahlašovat Vás na policii nebo kamkoliv jinam. Obdorníci v těchto službách pracující jsou mj. vázáni mlčenlivostí, ochranou osobních údajů a etickým kodexem. Není proto třeba se obávát. Pokud přesto potrvají Vaše obavy, bývá obvykle možné se s konkrétní službou a konkrétním pracovníkem domluvit na čerpání služeb v tzv. anonymním režimu - tedy že tam může člověk docházet na poradenství/terapii, aniž by uváděl své osobní údaje. Tuto možnost služby nabízí, aby se klienti mohli cítit bezpečně a důvěřovat službě - to je naprosto zásadní pro navázání blízkého profesionálního vztahu, který je nositelem změny.
Poblíž Vás je možné kontaktovat např. Kontaktní centrum v Břeclavi - na titulní stránce uvádějí možnost anonymního kontaktu.
Budeme opět rádi za právu, jak se Vaše situace vyvíjí. Jiří Tupý
Kontaktní centrum s terénním programem Břeclav
Diecézní charita Brno, Oblastní charita Břeclav
Stromořadní 8, Břeclav, 690 02
Tel.: 519 322 842, 775 950 094
Bc. Hana Hajduchová
www: http://www.charitabreclav.cz/kacko/