Pomoc
Kl
Dobry den.Tri roky uzivam pervitin nosem.nikdy jsem nemela potrebu mit ho denne nebo shanet zoufale.Mam dve prace,vlastni dum a vse platim.Drogu si davam jednou tydne ,ale klidne to zvladnu i mesic..Neprijde mi ze bych potrebovala ten stav nebo energii.Vzdy jsem to delala pro to abych zhubla byla hubenejsi.a pokazde kdyz priberu hned si reknu ze musim zhubnout.Ziju s pritelem davame si vzdy spolu.Jenze on potrebuje stav,dobry sex na tom a to mi zaclo vadit protoze jsem clovek ktery se nenecha nikdy ovlivnovat drogou.vzdy jsem to brala tak ze droga je tu pro me ne ja pro ni.Posledni dobou kdyz to mam pred sebou chce se mi hned zvracet a je mi proti srsti to snupnout,ale stejne to udelam(reknu si pro krasu se musi trpet)kdyz si dam nikdy nechodim mezi lidi ani dalsi dny .Nikdo o me nic nevi a ani nechci aby vedeli.Je to pro me ponizujici.Tak tu uz mesic sedim a nevim co delat..zdali vyhledat odbornika nebo..nevim co..ale uz to brat nechci ..ale chci mit hezkou postavu ktera ani po cviceni strave dietach neni tak hezka jako po uziti..jsem z Ceskych Budejovic.Da se nekam treba k nekomu dojizdet anonymne?nechci jit do lecebny..nechci aby nekde byl veden zaznam s mym jmenem ze jsem fetak.Ztratila jsem pocity vuci vsem a vsemu vzdy kazdemu pomohu rada ale ze me se stal kus ledu co neciti a nedokaze prijmout pocity..Chci byt zase normalni prijdu si normalni protoze funguju a mam mozek pod kontrolou nikdy bych se nesnizila k vecem co podnikaji ti vetsi fetaci.Mam nejspis psychicky problem blok vuci sobe a kompenzuji timhle.neumim se zacit mit rada a proste nevim co s tim..Dekuju

Odpověděl: Jiří Tupý
Zdravíme Vás,
ceníme si otevřenosti, se kterou nám píšete. Popisujete specifika svého užívání pervitinu - vždy jste se snažila mít užívání nějak pod kontrolou, jedním z hlavních motivů pro užívání pro Vás bylo a je hubnutí, resp. docílení hezké postavy. Píšete, že ani cvičením a dietami se Vám nedařilo dosahovat takových výsledků. Pervitin Vám tedy pomáhá udržovat své tělo pod kontrolou.
Žijete s přítelem, jehož užívání má trochu odlišnou podobu - potřebuje stav, dobrý sex.
Popisujete, že jste se dostala do stavu, kdy je Vám z pervitinu a všeho s ním spojeného na zvracení. Máte k tomu odpor, který projevuje až fyzicky, tělesně. Současně mluvíte o své duši, o svém nitru - tam narážíte na led, prožitkový chlad. Víte, že uvnitř jsou pocity, ale nedokážete je přijmout. Co Vám v tom brání? Jakou vnímáte souvislost mezi užíváním pervitinu a vnitřním ledem?
Vážně uvažujete o změně. Ráda byste vyhledala odborníka, za kterým byste docházela nejraději anonymně. V tom Vás chceme podpořit. Již z těch několika řádků, které jste napsala, je zřejmé, že máte témata, na která bude jistě prospěšné se podrobně podívat - vztah k pervtinu, vztah k vlastnímu tělu, vztah ke svému prožívání, vztah k sobě samé atd. Níže Vám zasíláme kontakty na zařízení ze sítě adiktologických služeb v Českých Budějovicích. Po vzájemné dohodě bývá většinou možné dojíždět na poradenství nebo terapii i v anonymním režimu. Zároveň věřte, že všechny informace jsou zde uchovávány v bezpečí, služby a lidé v nich pracující jsou vázáni etickým kodexem, respektem ke klientovi a mlčenlivostí. Můžete se zkusit objednat do některého z následujích zařízení. Budeme rádi za zprávu, jak se Vaše situace vyvíjí.
Za Drogovou poradnu, Jiří Tupý
České Budějovice, Adiktologická poradna PREVENT, PREVENT 99 z. ú.
Františka Ondříčka 1088/2, České Budějovice, 370 11
Tel.: 725 708 078
Ambulantní léčba závislosti a doléčování formou individuální, párové a rodinné terapie
Bc. Tomáš Brejcha
www: http://www.prevent99.cz/ap/
České Budějovice, Kontaktní centrum PREVENT, PREVENT 99 z. ú.
Kontaktní centrum
tř. 28. října 1312/16, České Budějovice, 370 01
Tel.: 724 070 783
Mgr. Martina Brožová
www: https://www.prevent99.cz/kccb/
České Budějovice, AT ambulance při psychiatrickém oddělení, Nemocnice České Budějovice, a. s.
AT ambulance
B. Němcové 585/54, České Budějovice, 370 01
Tel.: 387878732
MUDr. Dana Dvořáková
www: http://www.nemcb.cz