Pervitin
Potřebuji radu.
Dobrý den. Asi mesic neberu pervitin, bral jsem ho příležitostně ale posledni pul rok jsem ho bral pravidelně kazdy den. Uz jsem mel nějaký horsi stavy po Lsd s bludy, ale vzdy jsem mel nadhled a preslo to. Nyní mam zaklad bludu stejny, ale deji se mi divný veci, treba 2x - 5x za den se mi stane, ze neco v realite je jinak nez si pamatuji. Jakmile se to stane, tak si ani nemuzu vzpomenout jak doopravdy to bylo, protoze mozek to prostě vymaže a ja jsem v bezvýchodné situaci. Abych dodal k tomu bludu, ten blud me přesvědčuje ze jsem v pararelnim svete apod.. . Jak koliv se nad tim zamyslim, je to blbost na entou, ale přiznám se, strach z toho teda mam. Snazim se to ignorovat a kdyz uz vse vypadá na dobré ceste, hned se mi to stane znovu.
Predem dekuji za radu a preji hezký den.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a děkuji vám za důvěru i za dotaz.
Píšete, že už měsíc pervitin neužíváte. Předpokládám, že neužíváte ani jiné drogy včetně marihuany. Je to tak? Vzhledem k tomu, že i po měsíci abstinence potíže přetrvávají, bylo by dobré vyhledat odbornou pomoc, nejlépe psychiatra-adiktologa, nebo alespoň nejbližší adiktologickou ambulanci. Objednání bych neodkládala i kvůli dlouhým čekací lhůtám. Kdyby se situace srovnala, vždycky můžete objednání zrušit, ale přeci jenom - bylo by dobré, aby vás viděl lékař a případně vám pomohl potíže zastavit. Nejhorší je, když se potíže nechají přejít do chronicity, postupem času se na ně nabalí další a situace se tak komplikuje (často se lidé bludům přizpůsobí a postupně je jimi ovlivněna mnohem větší část fungování, než na začátku) ... chronické, dlouhodobě zanedbané psychické potíže se pak léčí jen velmi zdlouhavě a obtížně.
Do té doby by vám mohlo trochu ulevit popíjení meduňky a mít někoho, s kým můžete o všem, co se s vámi děje, mluvit. Někoho, kdo se vám nevysměje, vyslechne vás a upozorní vás, že je třeba jít k lékaři, případně vás doprovodí.
Pokud byste potřeboval kontakty, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná.
Je mi líto, že vám nemohu nabídnout jiné řešení, ale skutečně není dobré takové příznaky zanedbat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.